Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Förnya pass

Förnya pass

Hur gör man? Vart vänder man sig?
Fixar liksom inte att ta tag i det och veckorna går.
Jag som inte kan gå in var som, hur som eller när som där det finns risk för parfymerad doft utan att bli dålig (allt från tvål tlll mysk).
Att ha pass känns som en självklarhet även om jag inte kan resa. Hoppas ju kunna göra det igen, helst snart.
Tacksam för alla tips, små som stora.
Antal svar på detta inlägg: 6
gamlan!!

www.polisen.se Knalla iväg till polistation i Kalmar. Dom vill visst ta kort
själva idag. Så du behöver inte göra något mer än ta med dig ID-handlinhg.
Så enkelt det skulle kunna vara.
Jag tackar och får ringa dit, som vanligt när det gäller något. Sist var det tandläkaren och vi fixade det jättebra.
Finns empati så kanske jag kan få komma en måndag morgon innan alla andra kommer, till någon som inte "doftar" och för hoppningsvis urvädrade lokaler.
Skänk mig en stilla, stärkande tanke, den behöver jag nu.
Får magknip bara jag tänker på det. Men pass vill jag ha.
gamlan!

Finns det ingen mask eller liknande som doft överkänsliga kan använda på offentliga platser?
Jag har en god vän som alltid måste ha syrgas den har hon på sig dygnet runt, ute som inne.
Jag har själv astma,( använder oxis och symbicort) och känslig för starka dofter,pollen, m.m.

Att knappt våga gå ut måste vara hemskt!!
Annons
pensionär !

Går utanför tråden. Men känner mig tvingad. Ditt svar på "gamlans" inlägg är ju perfekt rent stilistiskt . Vilken rymd och luft. Grattis!!

Jag kör oxå Symbicort. Därför är jag så aggressiv på rökare.

gamlans problem verkar ju vara grymma. Mina problem bleknar. Men vad skall gamlan med pass. Det verkar ju uteslutet med någon längre resa.
Flygplan vågar jag mig inte på, trots att jag går långa promenader och har
vettig kondition.
Tack !!

Magistern!!
Jo, jag vill ha ett pass för det hör till, tycker jag. Hoppas ju att jag ska få mycket användning för det...om ett tag. Så som jag en gång har haft.
Sen undrar hur det skulle fungera vid passkontroller om jag har masken på mig på fotot. Visst, kan ju ha det genom passkontrollen också, så stämmer det.
Fritt för fantasin att spela. Lite kul mitt i alltihop, tycker jag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem