Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är det rätt att.........

Är det rätt att.........

Är det rätt att förbjuda vissa kläder i skolan? Vad tycker ni!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Dom 3 jag nämner är meningslöst att utfärda förbud mot. Det vet du oxå.

Men vi kan nog få stopp på nedhasade byxor och yllemössor i skolan. Satt jag i skolstyrelsen som högsta höns. Då var det slut på detta mode i morgon bitti klockan 8. He,he!!
pensionär...svaret är fel tänk ett varv till vänl.cicero
flot svarade på fel inlägg njaha
cicero
Annons
cicero!!

Mitt svar var till syren, inte vad Du tycker om svaret!!

Du har själv inte skrivit något svar, glöm då att dömma andras svar!
En massa förbud löser inget.

Se bara stureplansfallet.

En lagbok som tydligt talar om vad som är rätt och fel
Ändå så friar en domstol och en annan fäller.

Förbud, lagar m.m. tolkas olika hos olika människor och skapar lätt misstolkningar.
ett sunt och moraliskt tänkande är lösningen och det skapar man med en bra dialog redan i skolåldern eller ännu tidigare.


Aldrig förr har det varit så få väpnade konflikter i världen som det är i dag men aldrig förr har så många levt i en otrygg miljö som idag.

Jag tror knappast att antalet förbud och lagar minskat på dom sista 100 åren.

hur går det ihop?!????
Jag kollade 10 Guds Bud enligt Luther.

Jag tror jag har brutit mot alla buden, utom du skall icke dräpa. Men jag har haft god lust, men det är ju en annan sak.

Alla vet vi vad som är rätt och fel när vi är 3 år fyllda. Men vi tar " rövare " för mammons begär. Tänk vilket samhälle vi hade haft om alla vore som vi vill, att andra skall vara mot oss. Ärliga!!

Men det samhället heter UTOPIA.
Jag tycker att Leiake har gett ett bra svar.Men fortsätt gärna med att skriva mer. Intressant läsning. Ha det gott nu får jag återgå till jobbet.
o herre gud vad ni verkar ogilla förbud men samtidigt vill ni ha dom ni har nog alldrig varit unga som säger att vi skall inte ha förbud men ändå prata med dom unga varför dom inte får göra det o det äe inte det ett förbud för dom unga
Jago!!

Alla har vi varit små!! Alla här på Forum har varit unga!
Som liten fick jag lära mig vad som var RÄTT och FEL!

Som ung fick jag lära mig att det finns vissa REGLER att leva efter!!

Menar Du att ungdomen av idag inte vill ha´ något av det??

Förbud, finns också, det får man rätt sig efter!

Men FÖRBUD, om allt och inget, vill ingen ha´!

Viss disciplin och regler, vill säkert all ungdom ha´!!
Håller med dig Baloo, samtal och diskussioner är nog den bästa vägen.

Och väl genomtänkta regler...

Lärare ska för sjutton inte behöva vara rädda för elever då har det gått för långt.
En lärare ska få ta tag i en elev om det behövs.

Nej håller inte med dig leiake...
Tror sjutton vi inte ska släppa narkotika och alkohol fritt. I synnerhet inte narkotika.
Ditt resonemang är cyniskt tycker jag, det är allt för många som skulle gå under pågrund av Narkotikans djävulska beroende. Tänk inte bara på de som inte kan stå emot att pröva narkotika. Utan också deras anhöriga och kanske andra som hamnar i deras väg på jakt efter nästa sil.

Visst är detta företelser som finns ändå... självklart men tror absolut det skulle vara mycket värre o släppa allt fritt.

Alkohol är absolut lättare att tänka att det skulle kunna släppas fritt men tror inte det heller skulle vara det bästa. Många vet inte sitt eget bästa så är det bara. Det är många som dricker mycket som inte menar att de har några alkoholproblem men i själva verket är de alkolister. Det krävs mycket för att rannsaka sig själ och erkänna såna saker.
Men jag vet också att hamstringen av alkohol utomlands är enorm och mycket säljs ju vidare här hemma. Vad gäller alkohol så är det absolut svårare att avgöra vilket som skulle vara bäst för oss här i sverige. Kanske att försäljning i varje fall av vin i butiker skulle tillåtas...

Det är ju bra om alkoholen skattas här i sverige.

Hmm nu handlade mitt inlägg mest om kritik av Leiakes påstående men kände mig tvungen.


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem