Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Halloween

Halloween

Alla Helgons Dag eller som även vi i Sverige börjat kalla Halloween!

Är det bra eller dåligt att ta efter allt som kommer från USA?

Visst är det roligt när barnen får klä` ut sig i skräck-kläder knacka på dörren och fråga BUS ELLER GODIS!

Men det har också sina nackdelar i att det ger en anledning till att dricka sig berusade!!
En enligt forskningar på drog och alkoholklinikern, t.o.m. värre än Lucia, som tidigare var rena fylleslag!

Så föräldrar var är era ungdomar i kväll,fråga vad de har för planer???

Ha´ en fin helg !!!
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

jodå..jag har kört taxi stockholm i 21 år värsta fyllehelgen har varit
lucia,frånsett nyårsafton men senaste tre-fyra åren har hallowen
toppat fylledille bland unga.
cicero
Varje gång föräldragenerationen kommer i kapp och börjar ordna och ställa krav om vissa arrangemang så kommer ungdomarna att hitta på nya knep och traditioner för att kunna ställa till med kalas.

Första gången jag hörde talas om hallowenfirande var det ungdomar i 15 årsåldern som skulle ha fest. Lucia hade ju blivit "förstörd" dem med drogfria discon och Gud vet vad.
Sen är ju inte handeln sen att hänga på nya trender och vips var 8-åringarna ute och tiggde godis av smått irriterade grannar.

I alla generationer har ungdomarna gjort saker som irriterat den den förra generationen.

En tanke kanske är att vi 40-50 och 60-talister inser att vi inte är ungdomar längre och inte klär oss i samma kläder som våra barn och inte pierscar eller tatuerar oss.

Om pappa har en stor tatuering runt hela armen och silverpinnar igenom tungan och ögonbrynet, vad skall barnet göra då? Klyva tungan och ollonet samt .... ( det vete fan vad dom skall hitta på)

/B
Hallo alla,,,Jag jobbar som Fritidsledare i Mora o vi har alltid Halloweendisco för våra ungdomar i Mora. Det är populärt,,dom är skötsamma o nycktra,,,
Annons
I Göteborg har det den här veckan varit Höstlov, vilket kanske gör att de har haft god tid på sig att utrusta sig med alkohol!!

Kanske har vi inte tidigare insett att även den här Helgen bör som i Mora anordna mer för ungdomarna, där de inte behöver sprit för att ha´ roligt!!!
Ja vi ordnar så mycket det bara går till dom,,I kväll är det 3 olika turneringar,,spel,biljard,bordtennis,,o det är fullt,,,men sen vet man inte vad som händer efter när vi stängt o gått hem,,,
pensionär!!

Alla helgons Dag får inte sammankopplas med Allahelgonsafton som enligt
Wikipedia är Hallowen. Då skall det supas.

Den enda helg jag vet är Mors Dag. Ingen sprit!! Ingen vill ju komma hem till Morsan och vara på " kanelen ".

Vi beklagar oss över alkoholvanorna i Sverige. Men vi ligger på 24:e plats i den ligan i Europa. Portugal!!! Leder. Där ser man vad lite man vet.

Ni som inte tror mig. www.sos.se/FULLTEXT/111/2001-111-2/kap6.htm - 81k
leiake!

Om Du super är upp till Dig!
Men tonåringar kanske ner i 13 års åldern , bordet kunna ha´ roligt utan alkohol!!
pensionär!!

För min del är det färdigsupet.

Håller med dig att ungdomar skall nog akta sin hälsa. Men det kvittar nog
vad skola och samhälle gör. Det är upp till individen själv. Tyvärr går det galet för vissa.

Ungdomar har nog problem med självförtroende. Lite blyga. Då släpper hämmningarna. Då är det inte svårt att fatta resten.
Hallowen är idag. En onsdag 31 Oktober. Undrar om det är hålligång då?

Att dom inte lägger den på en Fredag eller lördag om denna konstighet är så törstig.

Kolla www.kalender.se
Det här är definitivt något dåligt kommersiellt skit som kommit hit över det stora sundet. För de flesta firar inte detta pga den kristna tron utan detta är bara en ursäkt för att festa lite extra.
Tycker personligen det räcker med högtider vi firar utan att man vet varför eller tror på den bakomliggande orsaken....

Jag tycker vi ska skippa halloween och instifta IS-dagen och ha ett jätteparty över nätet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem