Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Måndag

Måndag

Nån mer än jag som längtar till jobbet imorgon !
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

He,he!!

Att måla är roligt. Men varje dag!. Målar du ena dagen uppåt. Nästa dag nedåt. Är ni kompisar som målar. Är ni ett bra " team" ??

Varför är man målare?? Glöm Picasso. Den " äcklige " gubben förstod jag varför han målade. Tre streck på tvären. 7 milj. dollar. He,he!!
Jag längtar till jobbet men är sjukskriven, stannar uppe sent ikväll och deltar i svenska spels poker-sm istället. Kul det me
Jigsaw!!

Har du tröttnat på VLC så mycket att det t.o.m är roligt att gå till jobbet en måndag?
Annons
Ha ha ha!!!
Ni är för roliga där ute. Att man inte skulle få nåt vettigt ur leiake de förstod jag men till er andra som kanske är intresserade så sprutmålar jag fönster å tycker det är en fröjd å gå till jobbet.
Till Wacko vill jag bara säga att VLC har jag numera lagt på hyllan på inrådan från leiake tror jag det var (kan oxå varit från Göcke).
Ni kanske bara är avundsjuka för man har ett jobb man trivs med?
ska bli gott nu.
Är ju underbart att gå till jobbet imorgon, då är det bara 1 dag tills man är ledig Tis-Ons
Ja, jag saknar att inte kunna gå till ett jobb.
Pensionär är det inte roligt att vara. Dåligt betalt, inga roliga kompisar att prata sk-t med, inga chefer att förarga sig över, ingen man kan prata med om arbetet och hur dåligt det är på arbetsplatsen med allt och alla. Och framför allt - aldrig några löneförhandlingar.
Hej igen.
Lönen är ju helt klart en viktig del i de hela, finns ju ingen som jobbar gratis men hellre lite sämre betalt än å tjena multum å må skit varenda dag man ska gå till jobbet.
Den sociala biten är jo oxå viktig som Moppan hon skrev. Det är ju arbetskamraterna å om man har bra kontakt eller flyt om man nu vill med produktionschefen å ledningen som betyder nåt + gör det ju inget om man trivs med arbetet som helhet.
Snart jul förresten härligt me snö å 15grader kallt.
På den tiden det begav sig; så där en 20-30 år sen, var det riktigt kul att åka till jobbet. Då kunde man bara inte få nog av att längta hem tills det blev helg. Nu när man är pensionär har man ju fritid hela tiden. Då längtar man förvisso inte till ledighet utan till en kul tillvaro. .... och man kan då inte klaga.... då man har med IS att göra.
..........längtar tillbaka till ordningen på jobbet!

Det har ju varit höstlov och då är inte vardagen sig lik, inga lektioner
utan att hela skolan är ett enda stort fritids.

Visserligen tog jag och en kollega "kottarna" till Skansen en sväng
och det var lyckat trots att inga "butiker" var öppna!

Men vardagen är ändå bäst
tycker alla dagar är lika, roliga och händelserika,
har varit barnvakt åt barnbarnet, föredrar det mot att jobba annars.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem