Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook

Outlook

Kan någon tala om för mig varför jag inte längre får någon ljudsignal när jag får ett mail. Detta slutade utan att jag hade ändrat eller installerat något.
Jag kör Windows 2000 och Outlook 2000 SP3.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

i outlook
verktyg/alternativ E-postalternativ avancerad epost alternativ
avge ljud vid inkommande mail
Tack Göcke.
Allt är förbockat som det skall vara
Under Advanced E-mail Options, When new item arrive är Play a sound förbockat samt under Sound and Multimedia i Kontrollpanelen är det en högtalare framför New Mail Notification.
Det är det som är det märkliga att allt är rätt inställt och högtalarna fungerar men just det ljudet vid ankommande mail är borta medan alla andra ljudsignaler fungerar. Det upphörde helt plötsligt.
testa med att byta ljud för händelsen, du kan ju ha skrivit över ljudfilen
Annons
Du må tro att jag har även gjort det utan resultat
Kontrollpanelen. Ljudenheter.Egenskaper. Där får du laborera tills du

kommer rätt. Har inte ditt OS. Men det är väl samma.
Ja du Leike.
Jag har varit där med och laborerat men det verkar kört. Det märkliga är ju att alla andra ljud fungerar men detta slutade helt från den ena dagen till den andra. Jag har inte ändrat något eller installerat något.
Jag kör Windows 2000 engelsk
Jag har tagit bort alla finesser på min mail. Tyckte det störde när poppade upp eller tutade till.

Jag kollar 3 ggr/dag. Det räcker.

Om du orkar ställa in detta program som jag hade. Det var bra. Men lite marigt. Ta det som en utmaning. Du verkar ju vara bra på engelska.

Har du flera mailkonto kan du visst ställa in olika ljud på varje.

Lycka till och hör av dig!!

www.poppeeper.com/ - 14k
Tack för svaret Leike.
Få se om jag får tid att testa poppeeper. Jag har rätt mycket kundkontakt via mail och då är det bra att man kan svara direkt.
Hassez ! . .

Här är ett litet tips om hur jag gör för att bli uppmärksammad om när det kommer ett nytt mail.

Jag har 4 olika e-mail-program ( eller e-mail-adresser ),( eller vad man nu ska kalla det ).

Hotmail, Gmail, SprayMail och IncrediMail. . Jag använder mest Hotmail.

Jag kör precis som du gör Win 2000 och använder Awant Browser som använder Internet Explorer.

Så till det här med att få ett meddelande när ett mail kommer till mig.
Det är programmet IncrediMail som håller koll och skickar fram en liten vovve med ett brev i munnen när det kommer ett mail.
Man ställer in i programmet vilka olika mail-program som det ska hålla koll på. . Vill man kan man även ställa in så att vovven ger ifrån sig ett litet ljud när den hoppar upp på skärmen. . Klickar man sedan på vovven så öppnas inkorgen där det visas vilket mail som har kommit in. . Vill man vänta med att öppna till senare så finns vovven kvar på skärmen tills man klickar på den eller stänger ner den utan att öppna inkorgen.

Det enda man behöver göra är att se till att Incredimail startar när man startar datorn. . Och som sagt att man ställer in vilka program som det ska hålla koll på.


Här är adressen till Incredimail.

. . http://www.incredimail.com/english/index.asp

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem