Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

@

@

Hur gör man när man skall skriva ett @ i ett medelande som man skall skicka?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

ctrl+alt+2 FUNKAR ÖVERALLT MEN INTE I OUTLOCK 2007
Alt Gr+2 . Prova det. Verkar konstigt. Varför skulle inte det funka. Det måste vara någon inställning hos dig. Installera om Outlook.

Lycka till!!
Skulle kunna ha att göra med språkinställningen på tangentbordet. Om du tittar längst ner i högra hörnet på skärmen, till vänster om klockan så brukar det stå SV, för svenska och svenskt tangentbord. Står det EN så är det inställt för engelskt tangentbord. För att byta språk så högerklicka på EN/SV och välj inställningar så kommer rutan för inställningar upp och du markerar det du vill ha.

Ett annat sätt kan vara att använda shift+2 som jag har för mig ger @ på ett engelskt tangentbord.

Nästa steg skulle bli att kolla på profilinställningen i Outlook2007, nu har jag inte det programmet själv så där kan jag inte guida dig vidare men det kan vara någon inställning där som spökar till det.
Annons
Tompaxox !!

Måste tillstå att du är duktig på datorer. Jag har " glott " på det där SV, som du nämner vid klockan, i 3 år. Ha,ha!!

Har inte haft en aning. Så avlöjar du att man hö-klickar där och gör vissa justeringar. Otroligt! Har redan tillskrivet samtliga facktidningar. Detta har aldrig nämnts med ett enda ord.

Jag trodde jag höll mig ajour. Men du är verkligen " på bettet ".
Försök med ALT + 64 på nummerpadden till höger
leiake:
SV språkfältet e ju det första man deaktiverar då man installerat ett nytt Win OS. åtminstone jag har ingenanvändning för det
Hassez !

Ha,ha!! Datorvärlden är som Sven Mellander, när han är Werner!!

" Det går lika bra med selleri "

Har ni inte potatis hemma, så går det lika bra med torkad svamp. Det har ju alla hemma. Har ni inte det så går det lika bra med korkad svamp. Har ni inte det så " skutta " bort till ICA. Dom har snart nattöppet., och är lite korkade!!
alandia!!

Mig lurar du inte med att deaktivera. Gör aldrig det. !! Snälla. Ni ångrar er längre fram livet. jag lovar!!

Har ni köpt en fabriks- dator. Låt allt vara som det är. Ta inte bort eller
deaktivera( trodde det hette inaktivera). Denna åländska!! Ha,ha!!
altgr+2 om du menar att du ska skriva det i fritexten i meddelandet. ctrl+alt+2 fungerar inte.
leiake.
varför jag "deaktiverade SV språkfältet var att jag nu använder den åländska varianten !!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem