Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vital Dam

Vital Dam

Hur kan en dam på 94 år orka med att driva ett hotell på egen hand,med 40 rum. Det är ju helt otroligt!! Såg tv-programmet i går kväll .

Dessutom cycklade hon galant. Tyvärr lever hon inte nu.
Antal svar på detta inlägg: 6
Underbar kvinna lilla Maja!
Fast när hon tvättade fönstren då blundade jag!! Ni som inte såg programmet kolla den 15/11 eller den 17/11.
Helt otrolig tant. Och vilken kontakt hon hade med ungdomarna. Det är inte många som fixar det hon gjorde. Hon dansade bara några dagar innan hon gick bort. Precis så som hon själv önskade.
Ja nu skall vi inte ta i. "Det finns 15 rum och 42 sängplatser och hela hotellet andas tidigt 60-tal." Men visst var det en tuffing.

Programmet finns att beskåda i datorn på denna länk.

http://svt.se/content/1/c6/96/39/67/071111palace.asx (WMPlayer Format)
http://svt.se/content/1/c6/96/39/67/071111palace.ram (RealPlayer Format)

Annons

Nu är krutgumman på Tv om någon missade henne förra gången!!!
Om jag räknar rätt så var gumman 50 år när hon köpte "hotellet ". Vem köper ett hotell i Hultsfred som är vid sunda vätskor i den åldern. He,he!!

Jag tittade givetvis på programmet. Jag t.om. uppmärksammade " boax" på detta, eftersom han bor i denna Metropol.

Våran tungviktsmästare INGO fick samma ide`. Köpte ett hotell i Florida,där han skötte allt själv. Ofattbart!!

Tyckte nog att det var lite makabert när hon tog fram förstoringsglaset med inbyggd belysning. Då började jag att tvivla på denna dokumentär.

Under mina resor i detta långa land så har jag bott på liknande hotell på grund av olika omständigheter. Det är ingen större upplevelse. Tro mig!!!

Kollade precis på sista reprisen o hon var en riktig KRUTGUMMA, härligt med sådana människor.
Försöker själv leta upp sådana små hotell när jag reser.

"jojje" Hon hade nog fixat 40 rum med.



rtsp://qstream-rm.qbrick.com/00928/sthlm30/071111palace.rm?start= 00:00:30"&end="00:59:46""


Kopiera o klistra in

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem