Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live Mail

Windows Live Mail

Jag har fått ett irriterade moment när jag ska öppna Windows Live Mail som jag inte har haft innan, jag måste skriva in lösenordet innan programmet öppnas. Hur får jag bort detta elände för det är mycket irriterande?

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 6
Har samma problem
Om ni inte loggar ut så slipper ni detta. Bara klicka ner!!!

Rensar ni i datorn så måste ni logga in igen.

På ett ställe står det " spara lösenord". Har ni provat det.
Det stämmer, men sparar man lösenordet så finns det inskrivit även i messenger. Inte alltid så trevligt att ha det i fyllt när andra änvänder samma dator. Bockar man av det i messenger så måste man skriva in det varje gång du ska kolla dina mail i Windows Live Mail. Det måste ju finnas en lösning på detta någonstans.
Annons
Är ni fler på datorn så får ni väl skaffa användarkonton. Jag vet ingen annan

lösning. E-mailkonton är mer svårforcerade nu för tiden. Detta är ju en variant av Hotmail. I början kunde jag gå in och läsa andras mail, och andra läste mina. He,he!!

Nu kommer vi knappt in själva på våra konton. Ur led är tiden.
Skaffa eget användarkonto som leiake skrev lr så får du lära dig lösenordet.

Här är ett förslag om hur man kan göra för att slippa fylla i användarnamn och lösenord varje gång man ska öppna t.ex. sitt Hotmail-konto eller Windows Live Mail som det uppenbarligen heter numera.

Hämta programmet Avant Browser och installera det.
Där kan man använda "Autoifyllning". . Det fungerar så att när man har skrivit in inloggningsuppgifterna går man till menyraden och klickar på
"Autoifyllning" och väljer ett namn på den sida man vill kunna öppna automatiskt i framtiden utan att behöva fylla i uppgifterna varje gång man ska in.

Lyckligtvis så fungerar det inte om man ska logga in på sitt Internet-Bankkonto. . Där måste man logga in på vanligt sätt.

Med Avant Browser kan man dessutom ha många web-sidor öppna utan att behöva ha flera fönster öppnade samtidigt på skärmen. . Man klickar bara på namnet i verktygsfältet "Fönsterflikar".
Om man inte stänger öppnade sidor när man stänger ner Avant Browser så öppnas alla dessa sidor nästa gång man startar Avant Browser.
Utom sidor som kräver anv.-namn och lösemord. . Men dessa kan man ha i "Autoifyllning" så går det lätt att öppna dem.

Avant Browser finns att hämta gratis på < www.avantbrowser.com >

Man kan också läsa mer om programmet på denna hemsida.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem