Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Deppad

Deppad

Fler än jag som känner sej deppad den här årstiden? Hu vad jag tycker det är jobbigt nu, ingen lust med nånting, sitter bara och hänger framför datorn.
Några tips på vad man kan göra för att må bättre?


Nej tacka vet jag våren, då blir jag glad.
Antal svar på detta inlägg: 3
Känner lika men det är bara att gilla läget som det heter, inget du kan fly från. Klart man kan ju börja fixa till det hemma inför julen greja lite med sånt som man gillar, ta en promenad ut i skogen.
Läsa, gå på bio, ja du vet sånt som gör tillvaron lite lättare.
Viktigast av allt om man har ngn som man älskar, eller en vän, en livskompis som man kan dela det här med prata av sig sina funderingar, då blir det genast lite bättre, jag lovar.
Eller gör som jag, klippte bort mitt långa hår, och vips så kändes det lättare, gladare med människor som log och var trevliga och tyckte att kullan blev 10 år yngre, inte illa...ngt nytt måste till för att lätta upp november, men den första Januari är våren på väg, inte många dagar kvar.
Kram
Ta något varmt på sig och gå ut och ta vara på dagsljuset, är mitt råd.
även om det är aldeles för kort eller mörkt, denna årstid, så behövs uteluften.
Ta gärna en promenad genom en skog eller park.
och upplev naturens rytm.
Joanna:
Vill du "deppa-av" : börja rida ! Säg inte att du är för gammal för ridning. Alla kan det som har armar o ben i skick. Jag rider ett par gånger i veckan. Jag är 67 år. Det är verkligen avstressande och bra för psyket.
Ni har ju en jättefin anläggning utanför Norrköping (Åby Ridläger)
http://abyridlager.nu/indexd.html
De anordnar "prova-på-ridning f seniorer just denna månad-

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem