Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook Express

Outlook Express

Är det någon som vet varför inte Outlook Express inte funkar sedan jag har lagt in XP Sp2 uppdateringen jag får bara ett felmedelande som det står, Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'm1.442.telia.com', Server: 'm1.442.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F, jag fattar inte ett dugg.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

vill först säga att jag gillar Norton,har alltid funkat bra.
Jag får väldigt lite skräp som slinker förbi.Men då scannas vår mail även på webhotellet innan det kommer till mig.

Inkommande mailserver ändras till: pop3.norton.antivirus
Sen ser min mail ut så här:
janne@glasboden.nu/mail.glasboden.nu

Biten efter / finns inte när det är oaktiverat.
mail.glasboden ju min inkommande också.
Verkar bara som norton flyttar runt på det lite.

Men det jag vet är att om det strular så är det bara att tillfälligt avaktivera E-post skyddet. Sen aktivera det igen.Går för det mesta.
Jag vet ju att man inte får göra reklam här men skriv www istället för ett snabel a och titta på mina grejor
Men jag misstänker vissa gör det ändå av ren nyfikenhet.
Som man känner sig själv känner man andra heter det ju.
Janne R , det är alltså en bugg i NAV, den kan ju vara bra att känna till för de som kör NAV.
Sen är det bara lite småtugg mellan Rob och mej när det gäller NAV och inget illa menat. tror annars att både Rob och jag uppskattar att få in tipps. feedbaken är liksom en del av moroten i att hjälpa andra här på forumet.

Angående reklamen så får vi väl ha översende denna gången eftersom jag gav dig en sådan ledande fråga. ;)
annars så tycker jag att du kan kontakta Daniel för ömsesidigt samarbete. du hittar Daniels adress här på forumet.
Märkligt...jag kör NAV IS2005 och den har då inte påverkat mina mail på något vis alls, ej heller lagt till någon extra sökväg, fast i o f s, jag kör ju MS Outlook 2003, Expressversionen har jag aldrig använt...
Annons
Reality det är nog så, man kör olika saker och är uppgraderad olika osv. Sen när man börjar att gräva lite så är det inte ens programet som strular som orsakar problemet.
Morran på tåten igen. Har IP-Only tror inte det finns nån webbmail eftersom jag innan jag laddade hem Eudora fick terra dom att rensa min mail för att sparka igån Outlook igen.
Har letat i Microsofts forum och hittat följande "The message that are not download do not contain a proper POP3Tail,
or termination sequence<CRLF><CRLF> as per RFC 1939.
So that the client never sees the termination sequence and therefore cannot continue to download other message".
Sen rekommenderas man att rota via regedt32 och lägga till
a Dword value "1" men där har jag inte vågat mig in och fnula
eftersom jag inte är helt hundra på att felet är det rätta.
Morran
Hej Morran , låter ju som det kan vara en rimlig förklaring på ett fel.
Vill också här komentera in ett annat gammalt tips, att om man har för många mail i inboxen och inte arkiverat när man får frågan så kan man få märkliga fel efter ett tag.

Angående Dword value så kan man ju alltid testa om man vet var man sätter in det , det borde sedan ju bara vara att återställa det.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem