Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Ullared

Ullared

Ska i morrn för första gången till Ullared o handla,,(svett),,Några tips tack,,har hört det är ganska stort där,,
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

foppa61!!

Jag har varit där en gång. Aldrig mera!! Stå i den kön för att bli ihjältrampad när du väl kommer in. He,he!!

Det är som en utförsäljning av saker som blivit reade 4 gånger. Vilken soppa.

Men ett besök, kanske hör till allmänbildningen. Så lycka till!!
Hrmm... Leiake....aningen "svart - vitt" va?? Köerna är i de flesta fall "bortbyggda" enl min erfarenhet och nog för att det är partihandel och att massor av produkter är skräp men....
Det beror helt p vad man är ute efter - periodvis kan man hitta märkekläder o annat bra för rena vrakpriserna - andra perioder finns det ingenting i den vägen.
Det finns 1000-tals artiklar som säljs till priser under halva priset av exakt samma sak som i den "vanliga" affären. Det gäller bara att hitta rätt och ha en smula tur.
Ta tid på Dig o köp sådant Du faktiskt skulle ha köpt ändå och Du kommer säkert att hitta ngt som Du vill ha o är till "rätt pris". Må gott
Har aldrig varit dit... Men grundaren öppnade en butik här i närheten, han ville kalla det "Ullared 2" men fick inte så det fick namnet "Karlssons" istället. Tyvärr så hann han ju aldrig uppleva det själv innan han gick ur tiden..

Men om det är samma skräp på Ullared som Karlssons så kan jag ju spara ett par kronor och mil...


Annons
Bandit...var inte det i närheten av Hallsberg?
Näe, i Heby.. Men det kanske finns där oxå..
Har varit på Karlssons i Morgongåva (Heby) och i Ullared, under protest.
Men går inte att jämföra dessa två, ifråga om utbud och besökande!
Köerna är nästan helt bortbyggda men det finns alltid vissa perioder då det kan uppstå köer. Det är t ex på semestrar, inför julhandel, kring skolstart. Ullared, som egentligen heter Ge-kås(Ullared är byn), är enormt stort nu så det sväljer mängder av folk. Har man otur kan det dock precis ha kommit in många busslass(förmiddag) av människor och då kan det bli kö.

Ge-kås-proffsen tar en kundvagn och två korgar. Korgarna placeras under vagnen och i dem läggs småsaker.

När man kommer in kommer man direkt in bland schampoo, tvättmedel, diskmedel etc. Rakt in i affären är herr & barn längst in. Mer åt höger är dam och ännu längre åt höger leksaker. Mellan kassorna och dam finns mat, julsaker, servetter, ljus mm. Mellan kassor och leksaker finna inredning, ridkläder, lakan, badlakan etc. Skor köper man på Sko-boo utanför Ge-kås, också mycket billigt.

Kläderna ger jag inte mycket för, men det finns mycket annat bra och billigt att köpa.
Karlssons går inte att jämföra med Gekås.
Kanske skall tillägga att på nedervåningen finns bilgrejer, verktyg, elektronik, CD/DVD, Sport mm
leiake!
Jag håller med dig, man blir nästan ihältrampad. man kör på varandra med kundvagnarna. sliter och dra i kläderna.

Ändå, blir man "tvingad" att köra dit 15 mil två ggr per år. Det är en madröm!!!! PHUUUU!!!
hyfsat bra dagskassor ! Tittade på TV.n häromdagen. Om ullaredsbutiken:
Fram till jul har dom dagskassor mellan 15 och 20 MILJONER kronor.
Inte småkrafs det inte.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem