Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Varning för msn

Varning för msn

Se upp om ni får en länk som Heter ahahah sexyyyy :D !!Öppna den inte det är en Mask(Worm) En kompis fick det i sin dator. Den skickar runt till alla på msn listan .
Antal svar på detta inlägg: 8
Aldrig aldrig att man skall klicka på länkar eller filer man inte litar på eller vet 100% att det är ofarligt att öppna.
Håller med dig Ivobaloo! Det var ett mistag han fick masken en kompis skickade en bildlänk till honom och då var det kört!!
Tack för att Du informerade oss.
Annons
jag fick den skickad till mej. men tog aldrig emot den. då e det ingen fara va?
Rorkrokarn Nej så länge man inte öppnar så är det okej.
Jag råkade ut för detta.

En kompis hade en normal disskution över MSN med mig om en bild han villa jag skulle hjälpa honom med.
Men grejen var att han ringde mig mitt i allt och då var han nere på stan och satt inte vid datorn.

Det visade sig att min dator hade blivit smittad av nåt skumt.
Jag lyckades efter mycket arbete fixa till datorn.

Det enda problemet jag har nu är att det poppar upp reklamrutor ibland.
Har kört ett antal virus, antispy, non popupp och allt var det heter men inget hjälper.
Jag har insett att jag måste installera om burken om jag ska bli av med det.

Så alla Var mycket försiktiga även om allt verkar ok när ni skriver med era vänner.
jag fick en annan mail från msn från en kompis som inte han hade skickat men blev varnad på telefon att inte öppna den och dagen efter så kom också
sexyyyy :D på msn så se upp
baloo innan du formaterar om din HD kolla med SpyWare Doctor och/eller Hijack This. Läs i ö på forumet....detta börjar ju bli en vanlig fråga!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem