Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Värmepumpar på nätet...?

Värmepumpar på nätet...?

Hej!
Funderar på att skaffa mig en värmepump till huset. Har hittat en firma på nätet ( www.polarpumpen.se ) som säljer den pump jag funderar på (en Toshiba med bra "COP"). De skall ha lägst pris enligt prisjakt.

Har ni beställt så dyra saker på nätet? Eftersom de är en nätfirma kan inte hämta från deras lager utan bara få grejerna hemskickade. vågar jag???
/Martin
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Men tänk sen på att du skall installera den själv. du behöver vakuum pump.
Tänkte sätta upp den själv men tänkte låta någon som kan det där med att vakumsuga göra klart arbetet.
Ett tipps kan ju vara att köpa värmepumpen av den som skall "göra klart jobbet". Då fungerar det bättre vid ev garantiproblem.
Om din kille vakumsuger pumpen utan att få sälja den så vill han säkert ha betalt i rostfritt. Om du sedan får fel på pumpen och ringer till polarpumpen.se så vill dom se ett installationsbevis från en ackrediterad installatör om garantin skall gälla. Svårt att få ihop detta.
Köp pumpen av den som skall installera den, är mitt råd.
/Erik
Annons
köp från citcop om ni är eller har en vän som har företag ni får full garanti min mors paja efter 7 år hon hänvissa till mig eller till mitt företag men ja gjorde konkan 2 år förre detta hon fick ut rm ny pump med full garranti igen
föresten glömde att säga jag betalla för en 8 kw panasonic ca 8600 med allt utom montering
Är du lite händig så klarar du av att fixa det själv. På vissa hemsidor så kan man få utförlig beskrivning på hur man gör för att installera den. Har du bara tillgång till ett företag som du kan köpa den igenom, så går det få tag på bra billiga värmepumpar. Har själv haft värmepump i många år och är helnöjd. Det man dock skall tänka på är att man har en någorlunda öppen planlösning i huset för att få ut mesta möjliga av värmepumpen.
Lycka till
Bra information finns att läsa på http://www.varmepumpsforum.com/
Där finns det väldigt mycket kompetens och råd och dåd.

Hej igen,
Har nu fått upp min pump. Det blev en Toshiba. Monterade den själv på väggen men en installatör vakumsög och såg till att den fungerade. Den fungerar kanon och jag har redan kunnat stänga av elelement på 2,5kw. Säger du att jag sparar pengar :).

Det blev nästan 7 000kr billigare inkl installation att beställa den på nätet än att köpa allt från min lokala butik. Känner att jag gjort en riktigt bra affär :).
madmartin , tror att du har gjort ett fynd, grannen kör också en Toshiba, som varit igång i två vintrar nu.
och han är nöjd han med.
Köpte en Mitsubishi i somras och har gjort slut på 9000 Kw inkl. hushållsel sedan i maj. Kör bara med denna i mitt 1 1/2 plans hus. Mycket nöjd. Bor inte i de kallaste trakterna (Vänersborg), men ändå.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem