Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista bra eller dåligt

Vista bra eller dåligt

Ska köpa ny dator.Nu är det vista i alla.
Men ingen som jag känner är nöjd med det.
Ni som har det här på forumet vad tycker ni?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

köper du nytt , skall du ta vista. inget snack om saken. servicepack1 är nu på gång ut också.
Jag köpte en ny dator för ca 1 månad sedan, det fanns bara vista, ingen xp som jag hade tänkt mig...jag har fått lära mig dom avvikelser som skiljer sig dom emellan...men som novis så funkar vistan bra till det som jag kan om datorer, man lär sig något nytt varje dag...
Jag har haft vista i snart 1 år och jag måste säga att jag har aldrig haft något problem, och det intressanta med det hela är att xp:n jag hade den fick ame fan spatt oftare än man kunde säga hej!

Vistan har aldrig krånglat för mig, jag är nöjd.


Men man bör vara klar med att det är en viss förändring, du har ett helt annat säkerhets tänkande i vistan än i xp:n

Du måste godkänna alla installationervilket du inte behövde i vistan.

Kan vara bra när man sitter och surfar och kommer in på en sida som har tveksamm kodning där dom försöker att installera ett programm i bakgrunde

Då kommer det upp ett medelande på skärmen om att ett program håller på att installeras !!!



Bye the way!!! som Göcke sa: köp nytt skall det vara nytt.


Lycka till!
Annons
hm va intressant men då ställer ja denna fråga om ja vill ha en vista version som liknar xp-professional vilken variant av vista ska ja fundera på då ??
då är det ultimat du skall välja.
[http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvista/edi
tions/choose.mspx] klipp o klistra hela länken mellan klamren
Jag har Windows Vista Home Premium.

Vad jag har hört och läst, så är det det som är bäst. Men jag är ingen expert på datorer eller program.

Men jag är nöjd, det tar lite tid att lära sej.
Jag tackar för alla svaren.
Windows XP blir snabbare med Service Pack 3
Windows XP har utpekats som Windows Vistas värsta konkurrent och det gamla Windows-operativsystemets konkurrenskraft blir knappast mindre, när det visar sig att Service Pack 3 kommer att göra det snabbare än tidigare.
I en test lät forskarna Windows XP-baserade datorer med och utan Service Pack 3 utföra vissa arbetsuppgifter med Microsofts Office-mjukvara. Med den befintliga Windows XP-versionen tog det datorn 40 sekunder att utföra de olika momenten och med Service Pack 3 installerat gick det fyra sekunder snabbare.
Det anmärkningsvärda i sammanhanget är att Windows Vista tar runt 90 sekunder på sig för att utföra samma Office-uppgifter. Med Windows Vista Service Pack 1 installerat kunde forskarna inte notera någon prestandahöjning.
jojje är de de som kommer jan 08 eller vår 08
Har redan kommit ut till vissa en förhandsversion av Service Pack 3,
andra får vänta till våren.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem