Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hemsida

Hemsida

Är det någon som har något bra tips om vad man kan hitta på nätet att göra en egen hemsida gratis och är enkel
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Denna är enkel. Men du måste prenumerera på PC-tidningen,så den är inte
riktigt gratis.

www.k-webb.nu/ - 5k
Tack
Har Du en Gmail adress ?
med Gmail kan Du på googlepages fixa till din egen hemsida lika enkelt som på K-webb, men med 10 ggr mer utrymme. (5 st hemsidor på 100 Mb/st per Gmailadress)
(alla kan regga en gratis gmailadress numera) https://www.google.com/accounts/ServiceLogin
(klipp och klistra länken)

Har Du en webbeditor kan du lägga upp din hemsida på http://www.110mb.com/
Där får Du hela 5 Gb utrymme gratis, men max filstorlek är då 6 Mb.

//Breeze
Annons
Hej. Jag har en på Zoomin.se. Jättebra. Testa den. Du kan ju hälsa på mig. www.ylvonne.zoomin.se
Hur gör man för att lägga upp en hemsida på google?
Kollade länken ovan ... men är det där man lägger upp sin sida?
Har redan en gmail-adress
Har visserligen en fungerande hemsida, men instämmer till fullo i laq´s fråga.
laq du måste logga in först, där ser du vilka saker som ligger i menyn överst
vad jag vet så kan du skapa kalender, fotoalbum, blogger och kanske något mer som deras ordbehandlare. mm
Jag var inne och kollade i mitt G-Mail ,jag använder 1 mb och får ha 5301mb jag såg ingenstans att man fick ha en hemsida ,men däremot fick man ha en blogg och den kan man väl utforma som en hemsida
Precis! Har också varit inne och kollat. Utbudet är stort, men just "hemsidealternativet" verkar inte finnas. Googla vidare hjälper inte heller så mycket.
Det finns ju en bildhanteringsfunktion i Google - Picasa webbalbum -
har testat och tycker det är jättebra man får hämta hem PICASA som går att redigera sina bilder å går att skapa ett Webalbum på nolltid.

Kanske inte en hemsida men är enkelt att
dela album med bara familj och vänner eller gör dem tillgängliga för alla och dela dem med alla andra Picasa-användare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem