Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband

Mobilt bredband

Jag har nu Glocalnet och abonnemanget ska förlängas i början på nästa år.
För att kunna använda min dator på landet i sommar så funderar jag på att säga upp mitt ADSL och välja mobilt. Någon som har erfarenhet om vilken operatör som är bäst.
Jag betalar idag 199:- i månaden för 2 MB.

Ge mej lite tips!!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Vill man ha en snabb uppkoppling o inte bor i någon storstad så kan man glömma mobilt bredband.
Jag har samma problem som patrikke har.
Det är ganska frustrerande att behöva koppla in o ut med modemet hela tiden..
Tack för all information. Det verkar som om det är en massa strul! Någon som har 3Bredband??
De har ju fått Bäst i test från flera håll.
Jag har liksom ralen telia för 89:-/mån, detta funkar hur bra som helst för mig, när jag testar hastigheten ligger jag på +- 370Kb men då har jag antennen på synhåll på andra sidan sjön.
Har aldrig under det år jag haft abonnemanget blivit "utkastad" från nätet .
Annons
jag har 3G som jag har med i husbilen.
Är mycket nöjd.
Viinnikka_86: om du blir utkastad som jag blir så klaga hos telia så får du till slut ett avdrag på priset..bara ett litet tips.

Väntar med förväntan på nmt modemet.
Nu har mitt nmt modem kommit.
Hastigheten för tillfället är 827.16 kb/s enligt tp test.

Hade 27.60 med telias trådlösa.

Jag är nöjd hittils.
har en kompis som sitter med 2 mbit utan för norrköping med glo har aldrig sett så lågt ens med 1440
Det är mycket för mig som bor på vischan utan möjlighet till fast internet.
patrikke, jag har mitt bredband hos tele2. Har ring och klagat ett flertal gånger, men de vägrar stå för något. Det är ju "aldrig" deras fel. Alltid kundernas.
Har även frågat om jag kan byta mitt mobila bredband mot ett vanligt bredband på 8mbit hos dem och fast telefon. Men det var ingen möjlighet.
Så jag får väl vara mer varsam med mitt internet o bara använda det max ett par ggr/vecka.

Jag tycker att de kunde visa lite god vilja, och inte bli sura när man ringer supporten vid problem.
Har du lång tid innan abbonemanget löper ut?
Vet inte om man kan få hjälp av konsumentombudsmannen i sådana fall
Telia löste i alla fall ut mitt abbonemang så jag slapp betala mer åt dem.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem