Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Yahoo

Yahoo

Hej.
Såg programmet om nya Kina på TV i går. Så illa som Yahoo har betett sig tycker jag att Daniel ska ta bort dom som snabbval på IS då man ska söka på Internet.
BoboSlacke
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag såg oxå detta program. Men jag blev inte förvånad. Önskar att det var så över hela världen. Bryter man mot lagar och förordningar så skall man in på " kåken ". Minst 10 år för brottsliga försök på Internet.

Hur skall vi annars få bukt med den utbredda kriminalitet på nätet??
Jag bara undrar.

Vi på IS är ju en liten skara. Trots detta lilla format så behöver vi fyra moderatorer. Om vi då ser på Kina så behöver ju dom minst 40 miljoner statsanställda moderatorer+ polis och militär om vi jämnför med IS.

Jag vet inte vad kinesen har gjort. Men får han 10 år så var det ingen ynka fräckis han lade ut på nätet. Så mycket begriper jag.
Han sa väl att regeringen är värdelös eller nåt sånt. Det säger jag också både om vår nya och gamla regering, beroende på vilket nytt påfund som diskuteras. Dvs om det är bra eller dåligt för mig. "he he"
Det finns nog många angivare till regeringen i Kina, som i alla andra diktaturer, men att ett Amerikansk företag var en av dom förefaller vara märkligt, dom som hyllar frihet före allt annat.
USA hyllar frihet. Tillåt mig skratta. Frihet att uttrycka sig OK! Men sedan får du betala genom att få en stämmning på halsen så att du " skiter " ner dig i rena förskräckelsen. Amerika är ju helt tokiga på detta fenomen.

Att det finns några angivare i en diktatur. Det var något nytt för mig. He,he!!
Jag tror dom är angivare allihop. Annars kan dom inte försörja sig.

Om jag ägde Yahoo och hade fått in "foten" i Kina så hade jag nog offrat en
massa kineser som sitter och pratar strunt på nätet. Vad gör det. Dom är ju så många ändå.
Annons
BoboSlacke , ingen idée att ta bort en bra sökmotor för att andra länder
lägger sig i hur de skall jobba.
det står dig fritt att använda den, gör du inte det så har du ju visat ditt
missnöje med ditt handlande.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem