Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ip addres

Ip addres

hej på er!!jag skulle vilja vata hur man kan ta reda på någons ip addres...på de enklaste viset!!samt hur man kan spåra typ en spamare..ock kanske hämnas lite på denne!!så trött på sånna folk..jag menar vad f.n har dom i andras datorer att göra..hmmm vore tacksam MVH
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Släpp det, har du inte redan den kunskapen så innebär det alldeles för stor ansträngning att lära dig allt det för att få en hämnd som ändå inte påverkar ett dugg. Skaffa bättre skydd istället. Är angreppen av allvarligare karaktär såsom bedrägeri hot etc. så kontaktar du polis.
Polisen gör ingenting.
På hotmail kan man högerklicka och på det viset få fram ip adressen.
Är det jävelskap på gång så har dom en dold adress eller liknande.
Man kan inte dölja IP-adresser.. Däremot kan dom kapa andras IP-adresser och utnyttja. Men oftast så är spam skickat ifrån folk som har någon form av virus eller på annat sätt fått sin dator kapad.. i 99% av fallen så tillhör den spammande IP-adressen en oskyldig användare..
Annons
Jo men vad ska man göra med IP-adressen sen då? Hänga ut den på torget? Titta på den? Måla den? Du lär ju inte få något namn från ISP.

Polisen gör visst någonting om det handlar om brott som bedrägeri och hot.
Här är en 33-årig man som inte håller med er om att polisen inte gör något.

Han kapade datorer i massor. Han är 143 år när han kommer ut. Då har han nog glömt hur en dator ser ut. Ha,ha!!!

www.idg.se/2.1085/1.135699 - 99k
Trollet har redan fått svar i en likadan tråd daterad 2/12.
Pellet!!

Du har rätt. Han är ett rktigt troll. Ha,ha!!

Denna sajt från Jojje var väldigt bra som trollet förhoppningsvis läser.!!!

http://spamakuten.succe.net/
aaa tack alla...för hjälpen..ock jag har tagit reda på med hjälp från er..att man visst kan få tag i både person nr ock detaljersd address på etrt ställe....hittade en mycket kunnig man på detta område..hehe nämligen min morfar som e just polis...jag vill ju inte anmäla någon i onödan ..bättre att ge tillbaka me samma medisin va?haha...så jag skivkade flera hundra tusen skit filer tillbaka till den addressen..haha tror hans data måste formateras nu hahaha..vilka dårar!!ha en bra dag alla..ock tack för att ni finns...mvh
Trollet: Jag får väl hoppas att det inte är någon som har kapat mitt ip och att du skickat filerna till mig.
trollet
vad omoget.

hade du inte en bekant som var polis??
gav han dig de uppgifterna
att ge igen med samma mynt??

, inte underligt att vi har det internet vi har idag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem