Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Julskinkor som testats

Julskinkor som testats

Ser i AB att julskinkor innehåller en massa tillsatser och att skinkorna till ca 2/3 innehåller vatten. Vattenhalten blev jag chockad över liksom alla tillsatser.
Borde vara en strängare lagstiftning.
Fast det enda fungerande är nog en bojkott från oss konsumenter
Antal svar på detta inlägg: 4
Man måste ju tänka på att det mesta i matväg innehåller vatten. Människan ca 75-80%. Kan inte tänka mig att grisen skulle vara något undantag. Tillsatser kan ju vara på sin plats men kanske inte polyfosfater, glutamat är ju en smakförstärkare till salt mat. Som vanligt när aftonskräpet & co gör tester skriver de självklarheter som sensationer.

Snart kommer det väl en test då man konstaterar att det finns färgämnen i tomtedräkterna.
PEPPARKAKOR!!

Dessa goda pepparkakor innehåller kumarin. Det är ett giftigt ämne som tydligen finns i kanel.

Jag är ju pervers på pepparkakor så det var en tråkig nyhet.

Trodde det var Julsnapsarna som gjorde mig yr och konstig. Ha,ha!!

Har ni åkt i ett hölass så har ni känt en härlig doft av nyslaget hö. Vet ni vad den lukten kommer ifrån. Just det!! KUMARIN.

Köper ni köttfärs och pepparkakor på ICA så kan ni vara glad om ni överlever Jul och Nyår.

Önskar alla en God Jul
min jul skinka har jag bara ont i efter all träning
Annons
jago!!

Min skinka som for ur plastpåsen och sölade ner, är snart uppäten. Sparade en bit till i morgon. He,he!!

Konstigt nog så har jag överlevt, trots att den var inköpt på ICA.

Mitt förtroende för ICA är inte rubbat. Konstigt nog. Det är som Gudrun Schyman när hon skattefifflade. Man har överseende med vissa element.

Jag känner mig övertygad om att ICA har bra kvalitet. Trots dessa grova missar. Men handen på hjärtat. Vi visste om fusket. Vi har vetat det i många år. I alla fall anat. Vi är inte idioter. Så dom får göra sina datummissar med finess. Det är ju vansinne att slänga ätbar mat.

Eller vad tycker ni. Annars går priserna upp.



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem