Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Regedit

Regedit

Tjosan å morron på er!
Vad kan jag ta bort i regedit?
Försöker väl igen för den gamla var ganska rörigt skriven.
Tack på förhand.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

God morgon på dig.
Det är synd att ingen kan svara och inte heller jag.
Det är ju känsligt att peta i registret.
Börja med att göra en säkerhetskopia. Jag antar att det går att exportera registret även i Vista.
Jag har själv plockat bort en del ur registret, genom att använda den sökfunktion som finns i menyn. Ex när jag har avinstallerat någon program som har strulat.
T.ex hade jag vid något tillfälle problem med Panda Antivus och då fick jag rekomendationen att söka efter Panda och alla pav-filer och sedan ta bort alla dessa sk nycklar.
Jag antar att du kan göra likadant, men problemet är att veta om de filer du hittar verkligen tillhör det program som du vill ta bort, eller vad de nycklarna heter.
jigsaw : starade denna tråden som ingen ville svara i.

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=61488

ett tips till alla.
hjälp de som söker hjälp i forumet, de har förtur före alla hällsningar om god jul osv.

svar på jigsaws fråga.!
använder du ccleaner , så får du en fråga om att spara en återställning av
det du skall ta bort, när det är avancerade filer eller strängar i registret. alltså är det ganska riskfritt att göra detta.

en systemåterställningspunkt före är också detta ett bra sätt att spara registerinställningarna, som även PerAsk nämner att man kan spara innifrån registereditorn. Tack PerAsk för att du svarade jigsaw.
Jag citerar Göcke!!

"jigsaw : starade denna tråden som ingen ville svara i."

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=61488

ett tips till alla.
hjälp de som söker hjälp i forumet, de har förtur före alla hällsningar om god jul osv."


Det ena utesluter inte det andra!!
Inte fanken var det så att som du skrev Göcke, som ingen ville svara i!!
Det kanske var så att ingen kunde svara!


Nu ska vi vara snälla, för snart kommer tomten!
Annons
Tack alla ni som svarat på detta.
Jag ska göra som Per Ask skrev å prova. Kan ju bli bra.
Sen ska Inte Göcke skälla på allt å alla för det kan va som Joanna skrev att ingen haft kunnandet att svara. Verkar vara ett svårt ämne om man säger så.
Än en gång tack.
Till göcke.
Ja jag använder CCleaner å den funkar kanon men den tar tyvärr inte bort allt i registret. Finns väl inget prog som e fullkomligt precis som vi människor.
Jag kör med Uniblue Registry booster 2 som jag tycker fungerar rätt hyggligt. Lär visst kosta nån krona
jigsaw!!

Att ccleanar inte tar bort allt i registret kan du vara glad för. Ha,ha!!

Du har nog missuppfattat det hela. Om du rör i registret så kommer du att
ångra dig. Det du menar är onödiga program. Det är något annat. Men du kan inte avgöra vad som är nödigt och onödigt. Inte jag heller.

Ta därför inte bort något som du inte är 100 på. Använd systemåterställningen . Skapa en återställningspunkt innan du börjar att rota i datorn. Då blir du en lycklig skåning. Tro mig!!
tar ni så illa vid er att ni måste svara på mitt pass att ingen svarade i jigsaws första tråd . blir jag besviken på er.

vi har flera reggade användare som skriver att de har en 5:a i datorkunnande. och ingen svarar på det som
jag anser är en elementär sak för en 5:a i sitt CV.

kan ni inte svara är det en annan sak.

men ni andra kan väl bidra med ert kunnande.
eller är det bara mot betalning allt skall ske idag.?

och så svårt var inte problemet jigsaw.
kan du se, att inte allt rensas , kan även du ta bort resterna manuellt.

annars är det en hypotetisk fråga om vilket annat program du skall använda
istället.
Göcke!!

Vi kanske skall ta vissa 5:or med en nypa salt. Med tanke på att du endast har en 4:a i ditt CV. He,he!!

Jag har idag en 3:a i min profil. Men jag tror jag skall ändra till en 1:a. För det börjar bli marigt. Har man lärt sig en grej så nog f-n ändrar dom så man får börja om från början.

Min nätmäklare slår rekord. Det är så mycket nytt så man storknar.
Det kan ju vara så att Göcke har bättre självkritik än andra.
Stå på dig G. Jag håller med dig.

Förutom det, ha en god jul

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem