Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

FreshDownload

FreshDownload

Hej på er och god fortsättning!
jag har ett problem med nerladdningar. I ett svagt ögonblick laddade jag ner
FreshDownload och allt var gott och väl men på senare tid har FD vägrat att utföra nerladdningarna. Kan inte utföra säger man, gå tillbaka till början (fritt översatt). Detta uppträder bara i Firefox inte i IE. Kör Vista Prem. och Firefox 3 beta men det förekom i föregångaren också. Jag beslöt att avinstaller men det är omöjligt, inte ens en grundlig rensning i registret hjälper. OK jag återinstallerar FD, men det hjälper inte programmet vägrar att installera sig själv. "FreshDownload could not take over the download, click backbutton".
Moment 22,eller hur? Någon som har ett tips?

Som sagt god fortsättning och ett gott nytt år!!!
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag använder bitcomet när jag laddar ner filer.
Det funkar bra. Du kan ju test om det funkar bättre?
Du hittar det om du googlar lite:)
Tack för tipset patrikke men kruxet är att"FreshDownload" blockerar all nedladdning av andra "downloadningsprogram" även sitt eget.
Tillbehör/systemverktyg/systemåterställning!

Crapcleaner= Ccleaner ett bra gratisprogram som städar datorn och tar bort felaktigheter i registret, men du väljer vad.

Annars så kör regedit och sök på Freshdownload och deleta allt som heter så i registret.
Annons
Egil. Har rensat registret på allt vad freschdownload heter men det har inte hjälpt. Jag provar med systemåterställning så får vi se. Tack och god fortsättning.
Efter ett intensivt googlande hittade jag lösningen. Om någon mer råkar ut för samma problem så ska du leta upp "nfpd.dll" samtn"fdplugin.dll" och radera dessa så kan du ladda ner igen.
Jag tackar dom som har försökt leda mig rätt och efterlyser ett bra nerladdningsprogram som inte är lika lömskt som FreshDownloader.

God fortsättning alla IS:are
Tack LeifB för din feedback. på ditt problem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem