Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Vilken spelkonsol?

Vilken spelkonsol?



Funderar på att skaffa en en spelkonsol. Jag har upptäckt att det hänt en del sedan Philips hade tennisspel till TV, och har ingen aning om vad man ska välja idag. PS2, PS3, Xbox 360 eller Wii? Jag har en son på snart 7 och det blir väl han och jag som kommer att spela på det.

Vad ska man fråga sig? Priser på spel? Typer av spel till resp? Vad är viktigt att tänka på? Skulle uppskatta lite bra synpunkter.
Antal svar på detta inlägg: 6
hej..jo min grabb har alla enheterna utom wii (den vill han ej ha,vet ej varför) både han o jag gillar ps3 för att man kan Njuta av Blu-ray Disc-filmer oxå.annars gillar han xbox 360 o jag gillar ps2,an. visst ps3,an är dyr men de lönar sig tycker jag.hoppas du (ni) hittar vad som passar er.
Bumpar denna lite. Är det inte fler som har erfarenheter att dela med sig av?
Vilka spel du/ni gillar får du ochså tänka på xbox360 har fläst spel på marknaden (just nu!) xbox360 är ju ochså bra iochmed man kan spära! om du inte vill att din son ska spela spel/film som är 18+ samt att man får uppdateringar gratis med xbox live silver/guld och man kan lada ner nya saker till ex NFS, GRAW1,2, Halo3 mm samt filmer som red vs blue mm
och de nya demona och trailerna......

så jag rekomoderar Xbox360

mer information om ämnet finns på http://gameplayer.se/forum.php?category_id=2
Annons
Jo jag har införskaffat ett xbox360 premium med MS racing wheel och allt. Kändes som att 360 kommer att bli vanligast så småningom.

Fast så här i efterhand tycker jag att utbudet är lite begränsat på många ställen. Vidare så är ju de flesta spelen antingen fight-spel eller racing-spel. Det kommer säkert fler efterhand, PS2 är väl annars den konsol man ser flest spel till.
Har köpt både PS2, PS3, Xbox360 och PC till ungarna, och det de spelar mest är PS2 och PC... kanske mest beroende på att de har flest spel till dessa.

Annars skulle jag säga PS3, definitivt. Du får även en BlueRay spelare med PS3:an... och det verkar ju som om det kommer att bli det formatet framöver.

Vet inte om det skulle skilja nåt nämnvärt mot Xbox när man går online... uppdateringar och sånt ska vara helt gratis.

Däremot vet jag att man måste köpa de här "passen" på Xbox live.
Xbox360 är väl OK att spela på, men den blir riktigt varm och väsnas som en dammsugare om man jämför konsollerna... inget kul om man vill se på en film...
Synd bara att ps3 billigare ver. inte kan spela ps2 spel..

I annat fall håller jag med Breeze..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem