Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Router

Router

Hej! Jag vet att detta med routrar varit uppe förut men det har inte hjälpt mig.

Har en bärbar Toshiba med XP pro, en router D-link 54. Det går utmärkt med nätverkskabel.

Har en usb kontakt för överföring som tar emot och sänder. Får ingen adress från D-linken.

Har även ett trådlöst nätverkskort i den bärbara som heter Intel (R) PRO/Wireless LAN 2100 3B. Vid användning av reparation säger programmet att det inte stöder TCP/IP protokoll. Hittar inga uppgraderingar till nätverkskortet. Vid försök att installera protokollet svarar datorn att det inte är tillgängligt. Jag har ingen skiva.

Vid användning av det trådlösa kortet skickas det mångder av data till routern men inget tillbaka, får ingen kontakt med servrarna. Hoppas jag har varit tydlig. MVH Bengan.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Lite otydlig var jag, svaret vid rep är att TCP/IP inte är aktiverat för den här anslutningen.

Bengan
det troliga är att du inte gjort det du skall göra , skapa trådlöst nätverk.

men om du ser det trådlösa kortet bör du kunna lägga till tcp/ip som protokol/tjänst
Göcke, svaret jag får är att det finns inga drivrutiner, sätt i en disk med uppgraderade rutiner.

Bengan.
Annons
har du varit på Toshibas sida och letat?
på just din modell av bärbara
Har varit på Intel och även prövat datorn för att hitta drivrutiner men fått svaret att det inte finns några nya.
det är på Toshibas sida du skall leta på om det är en inbyggd trådlöst kort du har.

och klarar du det inte så kan du väl ge oss info om din bärbara
modell osv.
OK, har varit inne och sökt på Tecra M1 olika LAN och skrivit i namnet på nätverkskortet i sökrutan och får svaret att det inte finns några nya drivrutiner.

Bengan.
du har tre wireless filer att ladda ned beroende vilket kort du har.
och ett Intel lan fil.

någonting har du gjort fel i din installation. så att du får fel identitet på
grejorna.

Jag måste även fråga vad det är för en installation av XP du har gjort.
när du säger att du har en XP pro , är det då en XP pro som är skeppad med datorn , eller försöker du fixa en egen installation.
Om skeppad betyder fabriksinstallerad så är det rätt, jag är en glad amatör och skulle aldrig försöka med sådana installationer. Jag försökte med en router och det fungerar inte. Datorn är inköpt från Softronics till en facklig organisation och har antagligen bara använts med nätverkskabel.

Virusprogram och allt är uppdaterat och genomsökt. En upplysning bara.

Bengan
Hej! Har lyckats att hitta rätt kort på Microsoft och laddat ner en uppgradering. Ska kolla om det hjälpte.

Tack för hjälpen och Gott Nytt år till alla på IS.

Bengan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem