Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet gateway

Internet gateway

Hej! Nu när jag startade upp datorn kom det upp 4 tv skärmar och datorn tycks skicka och ta emot otroliga mängder med paket och arbetar hela tiden. frågan är vad händer.

Bengan.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

datorn tycks ju ha fått spel, och vad händer så här 25minuter efteråt??
Skulle jag med vilja veta?
Internet gateWay går ej att inaktivera, jag fick inaktivera min anslutning och ansluta igen , är som vanligt. gateway gick med en hastighet som pendlade mellan 14 och 700 kb.

Skannade datorn efter virus för fem dagar sedan.
Annons
Missuppfatta ditt svar Göcke, den fortsatte och skicka och ta emot paket.
att du får upp flera " tv-skärmar " måste alltså vara nätverksanslutningar du menar,
glappkontackt nätverk, trådlöst närverk som flippar ur.

gillar inte att gissa , men du hade ju en tråd tidigare angående trådlöst.

jag sätter en slant nu att du behöver lära dig lite mer om hur nätverkskort och trådlösa nätverk fungerar.
Helt ofarligt att sätta en slant. detta med gate wayen har hänt förut innan jag skaffa routern. på dom 25 minuterna jag skotta snö så skickades det 60 000 paket.

Men tack för svaren, får väl utbilda mig.

Bengan.
bengan , beter sig datorn lika , när du har den ansluten med nätverkskabel
Det var den stationära alltid ansluten med kabel, den bärbara var avstängd och inte ansluten.

Bengan.
, där ser man hur jag tolkade din text.

och sänder den mer än den tar emot?
JA jag tror att den sände mer. Och jag har för mig att det har varit likadant de få tillfällen det har inträffat förut. När jag tittade på min normala anslutning som visas på samma bild "status" så var det bara ett fåtal paket som togs emot och skickades. Intressant är kanske att Gate Wayen inte gick att inaktivera. Inaktiverade min normala nätverksuppkoppling och kopplade upp mig igen och det var normalt.

Kan nämna att i går var det avbrott på internet uppkopplingen. Kan det ha något samband med den kraftiga trafiken. Något som slog mig nu är att det tydligen summeras på något sätt, jag hade en utgående trafik på 600 000 paket på Gate Wayen.

Bengan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem