Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Telia DigitalTV

Telia DigitalTV

Har haft bekymmer med mitt stadsnät som skall vara det bästa som finns.

Idag fick jag Digitalbox och Modem från Telia. När jag efter ett par timmar hade fått ihop allt så trodde jag inte mina ögon.

Vilken TV-bild. Kristallklar. Ändå kör jag ADSL genom luftledningar.

Datorn tog ett skutt av glädje oxå. Den blev piggare.

Jag finner detta ofattbart.

Men det var mycket med fjärrkontrollen och alla finesser. Det tar veckor att banka in. Det var det värsta!!!!. Man kan surfa på TV:en, och maila.

Har ni chansen så beställ Telia DigitalTV. När jag är" impad "då är det bra.
Men det är lite ovant med så mycket på en gång. Sedan går det bara att använda på en TV åt gången. Ni som är fler i familjen. Tänk på det!!
Antal svar på detta inlägg: 6
Anställd på telia?
Ha,ha!!

Man kunde tro det kanske. Men nej. Har inte aktier ens.

Men jag tycker man kan strö rosor ibland. Inte bara ris!!
Min kompis har oxå Telia digital tv dom strör massa rosor över det men jag har inte märkt nån skyllnad ( får kanske gå till ögonläkaren) när jag har kollat på Tv hos dom , jag har fått erbjudanden från Telia att skaffa det men ser ingen riktig mening me sånt för man ska väl göra annat än att glo på Tv eller sitta vid datorn ;)
Annons
Håller med!

Har även jag haft Telia digital-TV.
Måste tyvärr säga upp abonnemanget vid flyttning till annan bostad,
där tillräckligt TV utbud redan finns och som ingår i bostadshyran.

Mitt val innan, var att välja mellan Telias digital eller skaffa en digitalbox vid nedsläckning av det analoga nätet.

Jag ångrade inte alls att valet blev TV via ADSL.

Tyckte det verkade helt otroligt med så många funktioner på ett par telefontrådar.
/ Torvar
Håller med jag har telia genom telejacket funkar hur bra som helst! bra bild hyfsat snabb internet telefon utmärkt!!
Jag kämpade länge med fjärrkontrollen. Men jag gav upp. Det gick inte att surfa. Vilken "skit" tänkte jag.

Men skam den som ger sig. Idag!! Då djäklar.Ha,ha!!

Jag går in på Telia och skall ge dom en avhyvling via mail. Då ser jag en anvisning om en pdf-fil som visar en ny manual. Dom har alltså missat en väsentlig bit av den manual som bifogades paketet. Vilken tabbe!!

Jag kopierar den här:

Tangentbordet
När du behöver tangentbordet måste du
först få upp ett adressfält. Adressfältet
når du genom att antingen trycka ?,
eller markera ett fält med muspekaren
och trycka på OK. Välj sedan MENU så
kommer tangentbordet upp på skärmen

Även detta komplement är luddigt. Hela manualen är sorglig. Men TV-bilden är ruskigt bra. Dom andra finesserna kan ni glömma. Då använder jag min älskade dator.

Man kan surfa med 287Kb. Hur mycket är det. Som ett telefonmodem när jag började på 1980-talet. Stenåldern med andra ord!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem