Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fångvården

Fångvården

Varför kan man inte bygga nya fängelser uppe i Norland. Jag menar bara att där uppe är det ju billig tomtmark, svårare att rymma(lite längre till tätorter m.m.) det blir fler arbetstillfällen uppe i norr. Vad tycker ni om detta?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Svar till Mogge /

Det tycker jag verkar vara ett utmärkt förslag!

Dessutom så kan dom få arbeta med utbyggnaden av vattenkraften nu när vi skall stänga ner Barsebäck!

Det är ju iofs något som förtjänar en egen tråd i forumet, huir Staten kan lägga ner Barsebäck och börja importera El skapad av ej förnybar energi!

Katastrof.....

Men som sagt! Skicka fångarna norröver och sätt dom i arbete! Kan komma på en massa som behöver göras!

Mäta bergskedjor, märka renar, avverka skog, pista utförsbackar med snowjoggings, smäla snö med munnen.... *hmmm* Se till att dom får ett helvete i alla fall!!!!!

// Minion
Konstigt ord det där....

Fångvård.......

Fångar skall inte vårdas, dom skall straffas!

Är det någon som har missat det ?
Bygg fängelse i Vittangi,utan värme och rinnande vatten.

Den som överlever det i sex år,får frisedel och betald
semester på Mallorca.

Kanske bättre med dödsstraff,för allting.Till och med fel-
parkering,skall beläggas med dödsstraff.Folk skiter ju snart
i alla lagar,och förordningar.Så det går nog dithän.

Då får parkeringsvakterna,ha skottsäkra västar. He.he
Annons
Bra idé! Flytta alla fängelser till Norrland där ändå ingen bor. Där kan vi ha vårat egna sibiriska fångläger så vi slipper se de sämre och framför allt lägre än oss stående varelserna. ( <- OBS! Ironi!!)

Det där med kärnkraftsomröstningen är bara ett väldigt bra exempel på att demokrati är bra så länge som inte folket tycker fel. "I brist på något annat" brukar endel säga om sådant... Suck jag blir så trött på något sätt. Tänk så fel det kan bli ibland! Uppenbart är att somliga saker är inte gemene man kunnig nog att tycka till om.

"Öhh... öh... kärnkraft? Sånt som kraschade i filmen bah! Näh jag vill att alla ska kramas och röka-på och va vänner" - Människor! Jag blir så trött ännu en gång!!
Tja, vi är ju vana att ta hand om avskrapet som ingen vill befatta sig med i övrigt, så varför inte några specialbunkrar också. Det genererar ju arbetstillfällen om inte annat...
Men vad är detta?? Vad är ni för människor?? Jag kan inte tänka mej att NÅGON väljer att bli kriminell!! Det är livets omständigheter som gör en till den man är... bra eller dålig har man rätt till en chans att förändra sig, och då behöver fångarna få hjälp med att komma bort från sina kriminella liv...och få en annan mening med livet.

Tragiskt att läsa era insändare... inskränkta människor som lider av brist på EQ....skärp er!!
Skärpning alla, molly har rätt att ni svävar ut för mycket i denna tråden.
mvh // göcke moderator IS
Ja, skärp er för fan! Vänta med dessa uttalanden tills någon släkting hamnar bakom galler, då ser man det med andra ögon!!!
Jag har en bror som åker in och ut på tyngre anstalter för grova våldsbrott. Hitta en bättre lekstuga i samhället än på våra fängelser. Tycker inte vi skall ha ett ända fängelse kvar i sverige, hyr celler i Ryssland, Iran, Turkiet. Kostnaderna skulle springa ner och folk skulle inte vilja sitta där...
Hej alla glada fångvårdare.

Vill bara säga att min dator går bäst på kärnkraft. Den går lite ryckigt när man eldar med kol. hahaha

Tänk på att man själv kan råka illa ut. Exempel: Någon vill råna dig. Du knuffar till rånaren, som faller framför en bil och dör. Ska man följa dom mest hårda straffarna här, så ligger du väldigt risigt till.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem