Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Pc-spel

Pc-spel

hej....
jag har laddat ner en spel men hur spelar jag den är mdf-fil
måste jag bränna den eller.....?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Här kommer det fram varför det skapas kopieringsskydd o dyl. Sedan har en del mage att beklaga sig över detta dessutom! Det finns en annan nackdel med det här: -många s k p2p-sajter som tillhandahåller sånt här otyg har många illasinnade användare som inte drar sig för att besmitta filer med virus eller hacka sig in på andra p2p-användares datorer och förstöra innehållet. Grannens grabb fick t o m sitt BIOS sabbat av en hacker efter besök på en p2p-sajt!
Men, som man bäddar får man ligga!
jag har redan testat med alcohol 120% och winavi mm...men fattar ff inte
med tack iallafall för all svar
Kiruna-Ove tror du får läsa på lite mer hur det fungerar.

En hacker kan inte ta sig in i en dators BIOS utan fysisk tillgång till datorn. Och nej det sprids inte mycket virus över p2p nätverk (då räknar jag inte in kazza för det är sunk och ingen vettig p2p:are använder det). Sen att din grannes grabb var dum nog att han en dator utan virusskydd då får han skylla sig själv. Det är endast skrämselpropaganda som säger att p2p sprider mycket virus. (vilket då folk med lite mindre kunskap går på. hihi)

Kalle dra filen i ett annat format. det där du drog har jag aldrig hörttalas om innan. så det kna lika gärna ha varit en skräpfil som inte varit hel.
Annons
HALLÅÅÅ!!!
är det INGEN som vet nåt .....?
MDF är en iso-image skapad av Alcohol 120% och kan därför brännas med samma program.
Tänk på att du behöver en mds-fil till mdf-filen och att det är mds-filen du ska öppna med brännar-programmet!!

och ett inlägg i nedladdningdebatten... jag laddar tungt ner massa filemr och spel varje dag, och jag vet att det är ett "brott" men det ger jag blanka faaan i!!! För dom verkliga brottslingarna är dom där Distributörsbolagen som tar en 600 - 700 för ett sketet kasst spel... eller 300 - 400 för en film, eller en 200 spänn för en CD skiva... när dom där riktiga skurkarna lär sig att inte försöka överprofitera på oss konsumenter kommer dom först att kunna komma på rätsida med piratkopieringen!!
Jag köper gärna spel och musik, men då skall det vara till skäliga priser och inte dessa ockrar priser som är idag...
Och skyll nu inte på att "det beror på piratkopieringen" igen för det där går jag inte på!
Om Piratkopieringen skulle upphöra med 100% imorgon så är jag lika säker på att Filmer,musik och spel inte skulle bli en krona billigare!!
Rob! .... instämmer med dig!

mvh

::Mokos::
Rob, intressant artikel om spel och vad som är olagligt:

http://www.antipiratbyran.com/kopiering.asp

Jupp intressant artikel. Och det visar ännu mer att det herr kalle har gjort inte är olagligt. :)

Endast deras uppfattning om lagen som säger att det är olagligt att ladda ned. problemet är abra att det är deras "uppfattning" lagen säger inget om att det rä olagligt att ladda ned. Det är endast olagligt att sprida i vinstsyfte och att sprida.

En annan artikel som är mer itnressant som gör att hela lagsystemet kommer rasa samman är den här (nu ska jag abra hitta den) ja första sidan här http://www.piratbyran.org
Artikeln om trolltyg i tomteskogen.
OK, jag visste inte att man måste vara fullblodsproffs för att diskutera på detta forum. Dit hör uppenbarligen du "Rob" och jag tycker då också att du ska söka jobb som sakkunnig skribent på våra olika IT-tidningar, dom måste också vara djupt okunniga eftersom det ideligen skrivs varningsartiklar angående p2p-sajter... Du "Rob" kan ju då i samma veva deklarera vilka p2p-sajter som är ofarliga!
The Pirate Bay som är världens största Bit torrent tracker och drivs i regi av Antipiratbyrån den är bra.
Sedan har du DirectConnect som åxå är bra.

Ja de två är igentligen de enda alternativen om du vill ha kvalité.

Sen så är det se åt det tidningar skriver om oftast är just kazaa och då är det inte så konstigt att det sprids skräp eftersom det är enda stället som de som jagar pirater kommer åt ordentligt. DC och Bitorren är självrensande.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem