Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Reklam i Tv

Reklam i Tv

Detta ideliga avbrotten för reklam och trailers. I går sände tv4 ett program som hette STULEN KÄRLEK. Det började kl 1935-2200. Om jag räknade rätt var själva programmet 1timma och 24 minuter resten upptogs av reklam och trailes.

Nu vet jag att tv4 bygger hela sin verksamhet på reklam,men dom har inte gett oss tittare något alternativ!!!

Nu har jag köpt digitalbox med hårdisk på 80gb. Så nu spela jag in dom sevärda programmen ,och titta på dom i efterhand. Då kan jag gå in och raderar all reklam som varit under programmet.

Så avslappnande att kunna se hela programmet utan reklam...

Dessutom är en del reklam löjliga!!!!
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Thomas2!!

Jag har i flera inlägg påpekat detta med reklamen. Jag tror det blir som vid Franska Revolutionen. Folk kommer att storma TV4:s kontor och jämna fastigheten med marken.

Jag har ju numera 51 kanaler. Men jag är bara störd av TV4 och deras reklam. TV4+ hör till samma skrot. Dessutom håller dom inte tidtabellen.

Övriga kanaler tycker jag sköter det acceptabelt. T.o.m snyggt!!!

Om man skall spela in som du gör. Det är jag för lat till. Då surfar jag över till
annan kanal när TV4 kör sin urdåliga reklam.
Tacka vet jag 1 + 2:an dom är ju reklamfria som dom tror. Men de gör det lite tråkigt för en som tittar mycket genom att de kan inte börja ett nytt program utan att tala om och om igen om skiten som komma skall. När jag ändå är ute och gnäller så skulle jag vilja säga till alla programerare att sluta spela musik när någon talar. Jag är nämligen hörselskadad och när man har hjälpmedel för att höra så är det svårt bara därför att tekniken inte rår på att klara ljudåtergivningen i mina hörapparater, det starkaste eller vassaste ljudet slår ut en mera dämpad ton som talet har. Va skönt det känns att få skriva av sej det man inte gillar.
Seggre95!

Där sa du något!! Jag är oxå hörselskadad,och det är omöjligt att höra vad dom säger när dom spela samtidigt, applodera skriker och ha sig!!

Parlamentet är ett lysande exempel på det!!! Dessutom pratar dom alldeles för fort!
Annons
Seggre95!!

Dessa trailer upplever jag oxå som "tjatigt". Hålla på med detta mellan varje program. Urlöjligt!!

Jag har själv hörslinga kopplad till min ena TV. Nu har jag skaffat en hörslinga
till. Den kostade 1000:-. Man sitter på den. Bärbar.

Det verkar som du inte har hörslinga. Hör av dig så kan du få hjälp av mig.

Även Thomas2, ser jag!!
leiake!

Har hörapparat men den funka inte när man för sånt oväsen som tex.parlamentet. Hur får man tag i hörslinga?? och funka den mot skrikande ljud och applåder med högt diskansljud??
Thomas2!!

Jag kan inte leva utan hörslinga. Du kan få en av din hörcentral. Fast montage. Men det tar tid. Kanske år.

Den jag har köpt är smidig. Du måste ha scartuttag bak på din TV.

Du hör som en vanlig människa. T.o.m Parlamentet. Dessa gaphalsar.

Vi kan höras på telefon om du är intresserad.
Funka det så är det ju bra. Men finns det inte något liknande man ka köpa i elktronikaffärer. Ska jag vänta på hörcentralen??? lär jag nog vara både dö och begraven innan jag får någon hörslinga.
Ha,ha!!

Den finns att köpa i specialaffärer. Du kan titta på den här!!

Hjälpmedel/Bellman scart/Stolslinga/Slingförstärkare

www.bellman.se/ -
Tacka leiake!! Enda återförsäljaren var hörcentralen i växjö, här omkring!!

Men det finns ju digitala hörapparater såg ja,ska ju ta bort alla hårda ljud. Så jag får nog åka in och byta min gamla mot en digital.

Nu kom vi utanför själva tråden Sorry!!
Det hjälper dig inte ett smack. Jag har haft båda delar. Vill du ha njutbar TV

så är det hörslinga som gäller. Ett tag körde jag med hörlurar. Värdelöst!!

Förstår att du har hörapparat med med manuella knappar. Jag tror dom är bättre till hörslingan. Du kan moderera ljudet med ratten. Dom digitala får du ta med hela dina kropp ända till hörcentralen. Dom går inte att ställa in
utan audionom och en dator. Jobbigt!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem