Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Koppla hårddiskinspelare

Koppla hårddiskinspelare

Är det någon som begriper sig på hur man ska ställa in tv och hårddiskinspelare för att få till timerfunktionen.
Jag köpte en Panasonic tv med sk Viera link system och en Panasonic hårddiskinspelare DMR-EH57. Jag får allt att fungera utom timerfunktionen. När jag programerar inspelningen så visar sig bara myrornas krig på tv:n.
Jag tycker jag har provat allt nu och kopplat enl instruktionsböckerna.
Jag kanske ska tillägga att jag använder den inbyggda digitalboxen i tv:n.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

RerAsk!

Det ska räcka med att du går in i program meny leta upp det program du vill spela in och tryck på knappen spela in. Du måste se till vilken dag du är på oxå och tiden. Står ju angivit där.
Kanske är så dumt att det helt enkelt inte går när digitalboxen är inbyggd...

Det där med programmenyn gäller väl typ om man har en extern Boxer med hårddisk.......
Med inbyggd hårdisk så måste det finnas en särskild avd. på fjärrkontrollen
som man styr inspening tror jag.
Annons
Alltså att spela in direkt är inget problem, det fungerar.
Det var väl Tv:n som har en inbyggd digitalmottagare och en separat Dvd med hårddisk.

Det verkar som att du bara kan spela in det du tittar på när tvn är på, är det inte så? Säkert kan du programmera timern också men då måste tvn vara på på den kanal du vill spela in..... Kan det vara så dumt när du har samma fabrikat på grejorna?
Inte alls otänkbart det du säger Emans. Det kan vara så.

PerAsk!! det enda du kan göra är att prata med dom,där du har köpt den. Dom borde väl veta.
PerAsk:

Enda möjligheten att för att du ska kunna spela in som du och alla andra vill är att det finns en timer till den inbyggda boxen så att du kan programmera den att starta på önskad tid och kanal.

Kolla instruktionsboken till Tvn har du tur så går det. (men den har du väl redan läst från pärm till pärm)
PerAsk:

Skulle vara kul att veta om du fick det att funka, om inte så är det ju ingen hit att köpa platttv med inbyggd digitalbox.
Om jag fattat rätt så använder diskmaskinen TV:s tuner. Då måste TV:n vara igång när inspelningen ska ske. Enligt vad jag kunde läsa mig till om diskmaskinen så har den en inbyggd tuner men inte en digital-tuner. Om så hade varit fallet måste man ha ett programkort även till den.
Hmm
Surt sa räven om du har rätt Tompaxox, men det är nog så.
Jag har fått detta att fungera vid något tillfälle.
Sedan har jag provat olika anslutningar och ska prova några till, men det verkar som om det inte funkar enl instruktionsboken, men jag har väl läst fel någonstans.-
Återkommer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem