Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

USB-minne

USB-minne

Jag har ett USB-minne som jag köpt för rätt länge sedan, men det konstiga är att nu har det blivit lustigt... När jag sätter in den i USB uttaget så söker datorn efter den och hittar den.. Så långt OK.

Nu till problemet, när jag går in på t.ex. Den här datorn och ska öppna "Flyttbar" diskenhet G så säger den i från och ber mig sätta i Disk. När jag kollar felsök så står det: Denna enhet fungerar osv.

Men vid dubbel klick samma svar: Sätt i disk i enhet G.

Kan minnet ha gått sönder? Hur länge är det meningen att ett sådant ska fungera.
Antal svar på detta inlägg: 3
Prova på en annan dator annars så försök att formatera det om det går. Det kanske hjälper.
Annars så hoppas jag att nån annan vet för det du råkat ut för har inte hänt mig "än"

Det mest dramatiska som hänt mig med ett USB minne var att jag råkade trycka till det medans det satt i Datorn. Jag böjde det 90 grader men det funkar ännu konstigt nog.
Har försökt att formatera om det men det funkar inte heller... Men som tur är så är de ju inte så himla dyra längre....
Kan det ha blivit frl på enhetsbeteckningen? Har du andra enheter anslutna.
Gör så här:
Start/högerklicka Den här datorn/Hantera/Diskhantering
Ser Du USB minnet nu? HögerKlicka på USB minnet. Ändra enhetsbeteckning till en ledig bokstav tex H eller K. Kan minnet läsas då?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem