Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Reinstallation och musik

Reinstallation och musik

Efter att jag reinstallerade min dator, får jag inte ladda ner musik! Kan det vara brannmuren (firewall) eller inntrengningsförhinderet i mitt skyddprogram? Jeg blir inte uppkoblad alls. Kan ni hjälpa?

Jajamennsan, nu har jag prövat att skriva på svenska, hoppas det fungerar på det här viset.

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Nej det har inte med Sevicepack2 att göra, utan felet ligger nog hos Norton.

Vilken version av Norton är det du använder nu?
Om du har uppgraderat från sp1 till sp2 så har det hänt en del i windows, bl a i brandväggsväg...

Installera om Limewire. När det är gjort har du en utgångspunkt att börja leta fel ifrån. Kan vara idé att helt avinstallera Limewire först.

Min gissning är att inställningarna som gjordes när limewire installerades inte gäller längre när säkerhetssystemen har ändrats med uppgraderingen.

kontrollera också att du inte har både Nortons och Windows brandväggar aktiva.
Tompa... !!

Jeg har slått av brannmuren i Windows, og valgt å bruke Nortons brannvegg. Dette har jeg gjort korrekt.

Men når jeg installerte all programvaren, tok jeg nok LimeWire før jeg ordnet Norton. Altså feil rekkefølge, som du tenkte!!

Jeg av- og reinstallerer LimeWire, det skal jeg gjøre senere i dag, så skal dere få høre hvordan det gikk. Siden dere er så snille å hjelpe.

PerAsk!!
Takk til deg også! Har versjon 10.2

I'll be back
Annons
http://www.askageek.com/2007/11/07/norton-program-is-blocking-limewire/
Tompa...!!

Tusen, tusen takk! Nå fungerer alt som det skal. *kram*


PerAsk!
"Allow for all of LimeWire entries" --- LimeWire var inte listad! Jag kunne inte gjøra något alls! Men takk for at du lette (forsøkade att hitta) for meg! Nå godtar Norton programmet (etter at jeg installerte på nytt).

Gôtt att det löste sig.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem