Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Välj ditt Windows efter behov

Välj ditt Windows efter behov

Fick detta i huvudet "bara så där"!!

Varför finns det inte ett operativsystem som är graderat efter behov. Vi har ju i vår profil på IS. Datorvana 1-5. Mycket bra!!

Varför finns inte ett OS i denna gradering.

Du går in i en datorbutik. Halvt vettskrämnd. En försäljare rusar på dig. Här har vi en dator med ett ruskigt ös. Köp den nu. !!! Du fattar inget!!Han surrar om GB hit och dit.

Ditt behov är att skicka mail till din moster i Skara samt betala räkningar .
Möjligen surfa lite på IKEA. Möjligen spela lite spel. He,he!!

Då räcker det ju med den allra billigaste datorn med ett operativsystem.
Typ Windows XP för 25:-. Men dom lurar oss.He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag håller me om att det borde finnas fler OS system som man borde få välja efter behov men det är väl monopol på Windows o det finns ju bara en Bill Gates :P
Finns ju redan. Kolla på Linuxvarianterna.
På LINUX.EXTON.NET kan du f n gratis hämta 51 olika Linux live system. Alla skivorna/systemen, utom EXTON NX, KioskCD-Firefox och DSL-Exton, är på svenska. Alla utom fyra kan dessutom installeras till hårddisk om du så önskar. Det är dock inte nödvändigt. Alla system kan köras direkt från skiva, (varför ingenting b e h ö v e r installeras).

Per den 12 januari 2008 kan följande system hämtas: ExTiX v5.0, Exton-Defender, EXTON-OpSuS 10.3 (SuSE) LiveDVD, KNOPPIX-EXTON v5.0 DVD, KNOPPIX-EXTON v5.0 CD, KNOPPIX-EXTON-GNOME, PCLinuxOS-EXTON 2008 LiveDVD, PCLinuxOS-EXTON 9.3 Xfce, PCLinuxOS-EXTON Gnome LiveCD, Exton-Slack 10.2 DVD, Exton-Slack Gnome 11.0 DVD, Exton-RHF8 (Fedora) LiveCD, Exton-RHF8 Maxi (Fedora) LiveDVD, EXTON-MAN 2007 DVD, EXTON-MAN 2007 CD, Exton-U Gutsy (LP Ubuntu Live Remix), DebEX-Ubuntu 8.04 3DSpel LiveDVD, Exton-Laptop, Exton-MiniSlack NX, DebEX-Kubuntu, DebEX-Ubuntu Maxi LiveDVD, DebEX-Debian, Exton-Gentoo v4, Exton G-xgl, Exton G-xgl 2007 DVD, Berry-Exton v6 (Fedora), morEX - Morphix, coLinux-Exton, Puppy-Exton 3.01 Maxi, EXTON-ME/Mepis, Puppy-Exton 3.01 Mini, Exton-Surf, Exton-Opera, EXTON NX, KioskCD-Firefox, DSL-Exton-Qemu, DSL-Exton 3.2, Puppy-Exton Xfce 2007, Puppy-Exton Gnome 2007, EXTON-BAY (Gentoo) LiveDVD, EXTON-USB, DebEX-Xubuntu, Exton-Slack 12.0 LiveDVD, EXTON-CR (Crux) LiveCD, EXTON-CR-KDE4 LiveDVD, EXTON-ETCH (Debian) LiveCD, EXTON-AR KDE (Arch) LiveCD, EXTON-AR Xfce4 LiveCD, Puppy-Exton KDE 2008, GRML-EXTON (Debian) och LFS-EXTON LiveCD - Linux From Scratch. (Åt var och en efter hans behov). En kort beskrivning av resp. system kan läsas på http://linux.exton.net/content.php?content.157.
Informationen är hämtad från http://www.fritis.se/

Och allt är GRATIS

Och varför skall man köra Windows?
Annons
och om man ändå vill köra windows så borde det väl vara fullt tillräckligt med 5 versioner av Vista?
Vissa banker,spelsajter,nätmäklare m.m. accepterar bara Win OS med framförallt IE6-7 som webbläsare.

Men jag kanske är ute och cyklar.

Min tanke var ett hyperenkelt och billigt Windows för oss som har ett mindre behov. 70% av det jag har i datorn har jag aldrig använt.

Det är som att 5 bilar i garaget. Men du avvänder bara 1. Resterande bilar
är bara ivägen.Den du använder står alltid längst in. Ha,ha!!
Jag hittade ett OS som kanske kan passa dig, Leiake?

http://www.internetstart.se/bildgalleri/visa.asp?id=1

...bilden längst upp..... OS 1947 heter den.

/zap
Ja det måste väl vara bättre att köra Linux med en bra browser om du skall göra bank ärenden mm.Känner inte till att det skulle finnas några begränsningar men vad vet jag jag har ju ännu inte stött på någon.
Och då är det ju som att äga flera hundra bilar och man kan köra vilken som helst och gratis. Sedan kan man prova och man fastnar för en snabb,snygg och fräsig browser och massor av roliga addons som gör att man kan bygga sin egen superbrowser eller något annat program. Och allt gratis! Kan det bli bättre?
Zaphod!!

He,he!! Den var rolig. Passar in på mig.

Jag tänkte byta mobil till en Nokia95. Men när fick se manualen på 153 sidor
så ångrade jag mig.
leiake!

Nokia95 är en mycket bra mobil Tro mig!! bry dig inte om manualen,den sköter sig själv. BARA ATT KLICKA!!!
Jag funderar just på att uppgradera mig lite på mobilfronten och har funderat på en Nokia 95. Men hur är det med batteri tiden. Jag har läst att det är otroligt dålig batteri tid, hur är det egentligen? En del har ju mobilen som en nalle björn eller snuttefilt och pratar ju i ett i mobilen. Kan ju förstå att det drar batterier. Men jag pratar kanske 20-40 minuter om dagen i mobilen hur ser då batteri tiden ut? Jag vill inte ladda varje dygn kanske vart 4-5 dygn.
Någon med erfarenhet?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem