Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Konfigurera en Inteno router modem

Konfigurera en Inteno router modem

Vi föll för Glocalnets argument att få snabbare internet. Inga problem att koppla in modem/routern och ställa in trådlöst. Promlemet är att jag inte når min FTP server då alla enheter tilldelas olika IP nummer. Jag vill som i ett Zyxel Router kunna ställa in LAN med olika lokala IP tex 192.168.1.33 etc och portar. Finns någon på detta eminenta forum som kan ge mig en hint hur man gör. För att logga in på adminitration måste man tilldela ett lokalt IP tex 192.168.1.27
Gateway 192.168.1.1 starta om routern och logga in med Admin/Admin
Supporten visste knappt vad FTP var ocg Intenolev får inte upplysa om möjligheterna.
Vi har oxå uppmätt via bredbandskollen. Man lovade 8 MB/s men vi får 3,6
Man har ju 3 mån att köra sen skicka tillbaka. Kanske löser Ni detta?
Antal svar på detta inlägg: 4
vet inte om detta kan ge dig något PonGot

[ http://www.inteno.se/swe/index.asp ]

XAVi Technologies

eftersom du inte nämner vad routern heter som modell, får du leta lite själv
lycka till
Göcke
tack för din länk som jag redan kollat. Dessvärre finns inte mitt modem med. Heter X5258-P2.Påminner om http://www.inteno.se/swe/products.asp?product=8
Googlar runt lite och kollar på andra forum.
PonGot!!

Portarna är låsta i denna router. Ftp-klient använder väl port 20 eller 21.
Active mode. Denna router är inget för dig. Tror jag.

Hittade detta på nätet:

Xavi5258 är visserliggen en fullt fungerande Router men de som delas ut av ISP's tex BBB och Glocalnet är låsta och i bryggat läge. Man kan inte använda de inbyggda Routerfunktionerna vilket verkligen suger!
Annons
tack leiake det ante mig. Supportrarna uppgav att man inte kan hjälpa till med LAN inställningar. Dom vet inte hur man gör. Har ju kvar min Zyxel modem/router så Glocalnet får tillbaka sitt modem och vi avslutar abonnemanget som ju är kostadsfritt om man inte är nöjd. Vi hade ca 7 MB/s med Vattenfall så antingen det eller Telia som vi hade en gång i tiden.
Glocalnet var inget för oss.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem