Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Spara mera pengar gott folk

Spara mera pengar gott folk

Såg en rolig rubrik på nätet:
http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_198137
.e24?offset=18&maxcount=3#articlecomments


"Ja vi har tillsammans en bruttoinkomst på 23000:- med barnbidrag och flerbarnstillägg, och vi sparar till vår framtid.
Har ett ekonomi program så vi vet exakt hur mycket vi förbrukar på nöjen och onödiga utgifter. Vi har helt slutat med godis och chips. Det finns ju nyttiga kottar i skogen som man kan plocka gratis. Sedan pillar man ut fröna och äter. Kådan får ersätta godis. Och det finns massor av mossor som man kan använda i salladen som sedan vi kan leva av i flera dagar. Varje lördag så går vi till skogen för att plocka kottar och svampar och lavar. Men bara lava som är tillåten att plocka. Som dricka så dricker vi björksav , jätte nyttigt och skyddar kroppen mot massor av sjukdomar. Har inte varit frisk eller sjuk på flera år. Varje lördag kväll så bygger vi nya spännande saker med det vi plockat hem från skogen. Sedan vid 6-7 tiden på kvällarna så går vi till grannen och kollar lite på barnprogram. Våra småttingar 3 st måste ju få se lite på barnprogram. Sedan hem och natta barnen och vi läser lite i våra second hand böcker som vi får från våra arbetskamrater som redan har läst böckerna.Sedan är det nattinatt i husvagnen som vi köpte begagnad för 9 år sedan och som gett oss så mycket glädje.Och strömmen kostar nästan inget eftersom min man laddar batterierna på sitt jobb. Problemet är att frakta batterierna på cykeln till och från jobbet. Men nu har vi köpt en cykelkärra. Nu går det betydligt lättare. Bilen som vi för övrigt sålde för 8 år sedan saknar vi inte eftersom vi har vänliga grannar och förstående vänner.
Och tro det eller ej men vi sparar nästan 9000:- varje månad. till våra barns framtid och utbildning. Nästan varje år så åker vi utomlands med barnen, Förra året var vi Finland och bodde på en camping som var jättebra. Dom hade pool och rutchbanor, lek anläggningar mm. Vi var de enda som badade visserligen kallt men det som inte dödar det härdar säger min man.
Förra året köpte vi inga kläder på någon affär bara på UFF och Myrorna vilka fynd. Och barnen ärver ju sina saker från varandra. Ännu en fördel att ha barnen födda inom ett par år. Tror nog att man skulle upplysa om fördelen med att ha flera barn i en följd. Och sedan får man ju barnbidragen och flerbarnstillägg.Så nog kan man spara."


Självklart visst går det at spara
Antal svar på detta inlägg: 7
Jojje!!

Ha.ha!! Den var rolig!!

Om man snålar riktigt. Då skall man dricka utspätt vatten.
Ja och jag har just visat min 9 åriga dotter att det går att koka soppa på en spik. Men vi tillsatte lite grejer men hon är mäkta imponerad att det gick.
Ha,Ha!

Ett annat sätt att spara är att gå runt till parkeringsautomater och kolla,alltid finns det någon krona som rasat ner i skålen!!

Är man rökare kan man stå vid dom fimpställen som finns utanför olika inrättningar,plocka upp fimpen och tigga eld!!
Annons
Döper om tråden till spara på allt gott folk
När jag var tonåring levde man "billigt" . EX: På den tiden fick man ju inte ta med sig "flaskan" in på danstilställningar, då gömde man dom utanför..

Det tog vi fasta på , smög fram ,och tog oss en klunk när dom gått.

Äkligt säger ni!! Ja men BILLIGT!!
Ja i en snödriva sedan ett par klunkar, snurrade runt ordentligt i "pallet".
Gott nä men roligt på en tiden, för halva "gänget! stod ute och frös och drack hemkört eller billig köpe sprit.
Konstiga grejer förr eller...?
Den är ett enda Falsarium! du får ej bo mer än 6 månader i Husvagn eller nått liknande, ni skulle se vad dom kollade mig då jag låg i båten i drömarnas kaj i Göteborg, hualigen en polisstat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem