Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Länkningsfråga i XP

Länkningsfråga i XP

Hej Daniel, Göcke och Leiake

Har en liten fråga. Jag håller på att göra en "lokal" hemsida som jag kallar för jukebox 8, Som skall vara en musikdatabas, Men nu till frågan?
Hur skall jag länka för att kunna spela upp alla låtar på respektive album utan att behöva klicka på Spela upp alla, Att spela en låt i taget går bra men som sagt inte hela skivan Hur skall jag göra Jag kan ju inte skriva

länken som tex

C:/Mina dokument/Min Musik/001/*.*.wma eller är det så jag ska göra?
Hjälp mig Tack
Obs detta är ett exempel
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

det är ok Gollum1, fråga på du
Nån annan som har tips?
Skulle det kunna vara möjligt att länka till mediaspelaren och sedan vidare till katalogen med de rippade filerna. Jag har funderat på om det skulle fungera att göra på det viset också. Vad tror ni?
Annons
jag gjorde som föjande i wmp, valde fliken bibliotek och i listen till höger
skapade jag en spellista som jag drog in ett antal jimi hendrix låta i.
sparade den och högerklickade på den nya spelningslistan för att se var den fanns. kopierade sökvägen och klistarde in den i en html fil som fick detta utseende.

[
<html >
<head>
<title>jimmi hendrix</title>
</head>

<body>
<p>
<a

href=&
quot;file:///C:\Documents%20and%20Settings\Goran\Mina%20dokument\Min%20musik\Min
a%20spelningslistor\jimmi.wpl">
Jimmi Hendrix 1969

</a></p>
</body>
</html>
]
Hm very Interesting!

Det visste jag inte att man kunde göra. så därför har jag sparat programkoden du angav ovan och så skall jag försöka med det.

Låter mycket intressant tycker jag hoppas det funkar för mig också då rå.

Måste man förresten använda samma källkod till alla 421!! CD skivor eller kan man göra denna källkod "global" så att man inte behöver skriva in den fler gånger. som typ med funktionen OnClick alltså att man använder den Så kallade Handleevent-proceduren för som jag förstår så har du använt dig av Java om jag inte misstar mig,

och om nu denna kod går att göra så att den gäller samtliga spelningslistor (Globalt) hur skulle det skriptet isåfall se ut?

Nu kommer vi in i ett område som jag inte vet ett smack om men jag har hört att det finns något som heter Handleevent och Global. (I detta fall ärvning) stämmer det? Nu blev det mycket på en gång men jag hoppas att ni kan hjälpa mig ändå.

nej detta är inget annat än enkel html, det som startar wmp playern är anropet av spellistan, i spellistan ligger de låtar som man har förvalt.
vill du har fler listor är det bara att skap nya och lägga till anrop i html filen.

eller välja dem innifrån wmp playern.
Du menar alltså att; Jag måste göra skriptet 421 gånger
och infoga den i skriptet av min egen hemsida på C:. Har jag förstått saken rätt då?
du gör en spellista för varje album
och lägger in länkar till dem i htmlfilen.
okej! Då förstod jag dig rätt då?

Förstod du vad jag menade när jag skickade layouten till dig och din e-post Du har f ö fått ett nytt från mig! (Ett exempel var det).
OKEJ GÖCKE HAR TESTAT MED ATT SKAPA SPELNINGSLISTA OCH RESULTATET BLEV SOM VÄNTAT JA JA DET FUNGERAR MEN ALLDELES FÖR LÅNGT MELLANRUM MELLAN LÅTARNA VAD GÖRA ÅT DETTA?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem