Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Helgdagar i Office 2000

Helgdagar i Office 2000

Läser med intresse detta forum och har lärt mig mycket.
Nu vill jag ställa en fråga: Hur får jag in årets helgdagar i Office 2000? Inga mer uppdateringar från MicroSoft. Finns det något tilläggsprogram att köpa på nätet? Kan föralldel skriva in dessa själv men det vore enklare med ett program som fixar alla helgdagar, även för kommande år.
Antal svar på detta inlägg: 9
Glömde i min fråga nyss att meddela att det naturligtvis gäller Outlook-delen av Office 2000. Sorry, 60+
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7d4d9017-8d4e-4963-8ba7
-d2e91d491f5e&displaylang=sv

klistra in hela raden så kommer du till en nedladdningssida
PerAsk, hej och tack för Ditt svar. Tyvärr gäller denna uppdatering tom 2007 så den hade jag redan tidigare laddat ned. Men nu är det 2008 och då står man utan helgdagar i Office 2000 / Outlook. Tänkte att det kunde finnas någon annan än MS som gjort en liknande uppdatering men som gäller 2008 och framåt.
Annons
Tusan åxå, men du får väl ta helg när det passar dig istället.

Vi får se om någon hittar lösningar på detta.
Man kan tydligen själv lägga till dessa dagar manuellt, men du får lov att ha en almanacka tillhands.

http://office.microsoft.com/sv-se/outlook/HA010549251053.aspx
Hej igen PerAsk och tack för Ditt nya tips. Skall gå igenom detta.
Men det verkar som om jag får lägga in helgerna manuellt. Men, som Du skrev, jag kan ju göra min egen almanacka och på så vis få lite extra helgdagar som det passar mig. Faktiskt ingen dum idé!
Berätta om det fungarade
PerAsk! Tack för Ditt tips där man kan lägga in helgdagarna själv. Fungerade alldeles utmärkt. Förvisso får man lägga in dagarna själv men det var bara att fylla på tabellen i filen "outlook.txt" under svenska helgdagar. Här finns då även möjligheter att lägga in egna dagar såsom bröllopsdag mm (pinsamt att missa...).
Så nu blir det att läsa almanackan!
Tack ännu en gång.
Hej Hagaherrn. Det var kul att det löste sig och att det går att fixa på detta viset.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem