Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Utforskaren

Utforskaren

tjena alla sköna människor!

har en liten undran: vad gör egentligen utforskaren på datorn?
Min utforskare drar rätt möe ram. kan man inte stänga av denna å sen install en vev eller nåt för å sedan få igång datorn.
Antal svar på detta inlägg: 9
Det går säkert bra att veva. Det gäller att veva åt rätt håll bara. Och inte får många varv för då kan man få ett gammalt OP i datorn, 95 kanske, vem vet!! Det kan va lite knepigt vettu!
????????????????????

Vad menar du?
Den tar väl ingen kraft alls så länge man inte använder den.

Utforskaren är ett program som du överblickar datorns filer och mappar med. Du kan kopiera, flytta filer mm.
jigsaw bara driver med oss!!!
Annons
näpp jag driver inte med nån av er. men öppnar jag aktivitetshanteraren å kollar så drar utforskaren ca 20000kb - 45000kb beroende på hur länge datorn varit på. det står explorer.exe där jag tittar. jag kör vista. e ingen expert på de här med datorer.
hej igen.
jag lägger in en bild så får ni se hur de ser ut.
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03013.jpg
Explorer.exe är ju det program som gör att du bl a kommer åt dina ikoner och kan starta program etc. Utforskaren är en del i detta program.

Du kan enkelt se att det är så genom att först stänga ner alla program och då ser du i aktivitetshanteraren att explorer.exe ändå är igång. Markera sedan explorer.exe och tryck på avsluta processen och se vad som händer.

Sedan kan du i aktivitetshanteraren starta explorer.exe igen, annars starta om datorn.
Hepp du käre Tomaxox.
Jag stängde ner alla prog som jag hade öppna å de blev ingen skillnad, sen så avslutade jag Explorer.exe å då försann allt istort sett från skärmen å de gick inte å återstarta den så jag fick starta om datorn.
Hade vatt kul å veta vad andras datorer visar för värde för tex Explorer.exe å messenger-firefox- ie å andra ramminneskrävande prog.
Tack för hjälpen iallafall.
Vad jag menade var att explorer.exe är motorn i ditt windows och den är vad den är och är igång även om du inte har utforskaren igång. Min explorer.exe ligger för ögonblicket på ~57 MB.

Man kan starta explorer igen genom att i aktivitetshanteraren gå in på arkiv/starta och lotsa sig till explorer.exe under c:\windows, istället för att starta om.
Min IE7 ligger för stunden på ~83 MB men brukar ligga på 100-150 MB beroende på hur länge den varit igång.
Tack min kära Tompaxox.
Nu fick jag svar på det jag undrade över.
Då e ju mina värden inte nåt över det vanliga.
.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem