Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Gör en IQ-test

Gör en IQ-test

Här kan ni testa er IQ...

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html



Ha en go kväll !
Antal svar på detta inlägg: 2
Ninan!

Här är ett test jag har gjort, inte på din "lina" men ändå!

Av resultatet att döma så är jag iaf. inte HELT blåst!!!

Jag menar, det kunde ju ha vart värre, eller hur?!



Thank you for taking the IQ Test at www.IQTest.com.

We are confirming that your IQ Test score was: 135


Compare your score:

IQ Score Cognitive Designation Possessors

Below 75 Learning difficulty

75 - 85 Below Average

85 - 114 Average Middle school graduates

115 - 124 Above average High school graduates

125 - 134 Gifted University graduates

135 - 144 Highly gifted Professionals

145 - 154 Genius Professors/Researchers

155 - 164 Genius Nobel Prize Winners

165 - 179 High genius

180 - 200 Extraordinary genius


/Mi
det var lite kul att göra det här, jag fick 117 på ill.vet. sida. Fast det är klart,jag var faktiskt inte helt nykter och klockan är natt. jag prenumererar på ill vet och fick en skiva med iq test för ett par år sen,jag skrev ut dom resultaten och då hade jag.....ett ögonblick......ursäkta att jag dröjde lite-137 hade jag visst,men jag tycker inte att man kan mäta intelligens på det sättet,ju fler test man gör desto bättre resultat.Man behöver inte vara klok för att man är intelligent,titta bara på dom värsta brottslingarna,dom är intelligenta,oftast,men tyvärr använder dom resurserna på fel sätt.Jag tycker att en förståndshandikappad som har lärt sig att klara sig på egen hand och klara av det dagliga livet samt sköta ett arbete är smartare än en "normalbegåvad Svensson" pga han/hon verkligen har fått anstränga sig för att nå sina mål.Vi som anser oss normalbegåvade behöver ju inte kämpa lika hårt,och dom flesta av oss kommer ju inte längre än vad dom "mindre begåvade "gör. Vad jag menar är att dom har använt en större del av skallen än vad vi har gjort,om alla ansträngde sig på samma sätt skulle nog fler uppnå sina drömmar.Nu kommer jag att låta som en riktig nörd,men jag kom på ett citat jag hört "Det är inte vad man har läst som är viktigt,utan det man kommer ihåg av det man läst" God Natt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem