Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Min förening

Min förening

Jag har ju en förening som ska hjälpa barn, ungdomar och framför allt föräldrar att förstå vad deras barn kan utsättas för ute på Internet och alla dessa ungdoms sidor.

Nu är jag på jakt efter något att skriva om på hemsidan, så om någon här hittar artiklar m.m. om just trakasserier, hot, mobbing på Internet så vore jag glad att få ett tips om sidan.

Min förening har ingen avsikt att "hänga" ut folk utan bara för att varna och förbereda folk om vad som kan hända. Folk har skickat mig sina "berättelser" och då tar jag bort namn och sådant som kan avslöja personen innan jag skriver om det på hemsidan.

Har även skrivit in egna händelser..

Tack på förhand.. Micke S
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag föreslår att du surfar på just de sidor där det förekommer att barn råkar illa ut. Många av dem har gjort mycket för att försöka stoppa sådant du skriver om. Problemet är kanske att föräldrar generellt inte surfar på dessa sidor. Jag tror att om de gör det skulle de få mycket information.

[http://www.snyggast.se/skriverier.htm]

[ www.lunarstorm.se/hlp/hlp_parentinfo.aspx ]


Det finns många liknande.

/Claes
Googlade på "Mobbning och trakasserier på nätet", hittade massor.
Tackar... Ska kolla in dessa...
Annons
Det före kommer ju mobbing lite överallt.
Även här på is.

Jag tycker det är bra att någon tar tag i de internettråkigheter som finns och varnar speciellt unga tjejer för tex att den tjej som de stämmer träff med via nätet egentligen kan vara en gubbe på 50.

Går det att få tillgång till din förening och är det någonting som man kan säga åt sina barn att läsa?
Jag startade föreningen 2006 efter att de på vår lokala tv4 efterlyste sk Internet förening. Men det är svårt att nå ut till folk och annonser är inte billigt...
Bandit, ett stort fång rosor till dej som startat denna förening!! Underbart med folk som bryr sej. Jag har en dotter som jobbar ideellt på Bris så det finns massor att göra för att hjälpa barn och ungdomar!! Fler borde engagera sej ideellt, det ger så mycket tillbaka.

Har du någon sida som det finns på, bandit?
Jag kanske kan länka till den på min sida i såfall?
Jag har en länk på min sida nu som hänvisar till den sidan.

bandit: hör av dig om det inte är ok.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem