Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Idrott

Idrott

Sussana Kallur!!! Vilken tjej!! 7,68 på 60m häck (Odopad) det var värt en applåd. Det tog några år att slå det gammla. Inte så konstigt kanske??

Antal svar på detta inlägg: 6
Ja duktig flicka men sen är hon från Falun oxå. Hon har kanske fått sin Pappas gener han var ju duktig ishockeyspelare.
Hon är värd hur många applåder som helst!! En underbar tjej att titta på när hon springer. Ja anders var ju jätte duktig hockye lirare. Vilket lag började han spela i? Är det någon som kommer i håg det?
Ja jag skulle gissa på IFK Ludvika sedan Team Falun.
Annons
Jojje
Anders Kallur
Spelade sex säsonger i New York Islanders i nordamerikanska proffsligan NHL. Var där med och vann fyra stycken Stanley Cup-titlar. Andra svenskar som var med i samma lag var Bob Nystrom, Tomas Jonsson och Stefan Persson. I svenska elitserien spelade han för bla MoDo hockey, Södertälje SK och Djurgården IF. Kallur jobbar idag som gymnastikdirektör och talangscout för New York Islanders. Kallur är pappa till friidrottarna Jenny Kallur och Susanna Kallur
Ja men jag är säker på att han spelade i Falun, Ludvika vet jag inte om han platsade i på den tiden. Att han sedan råkat spela i NHL det måste väl vara en bisak i det hela
Svar till mrTACO
Anders Kallur har lirat i följande lag.Team Falun, IF Tunabro, MODO Hockey, Södertälje SK, Djurgårdens IF Hockey, Indianapolis Checkers, New York Islanders.
Han har även tilldelats Guldpucken och lirat ca 50 landskamper.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem