Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

DNA test

DNA test

Vad tror ni om detta.Kan det vara sant. Jag citerar:

Men det krävs att du registrerar dig mot ett mindre belopp. Efter det får du en bomullspinne i ett speciellt emballage med posten, som du ska fukta i munnen och returnera. Sedan görs ett DNA-test som läggs in på din egen profil, och som du kan använda till att söka bland andra användares DNA-profiler. På så sätt kan du till exempel ta reda på om du har anor i Afrika eller Asien."

Detta är en av Googles grundares fru som har fått en ide`. He,he!!

Ett mindre belopp är 1000 $.= 6600:- Man dånar!! Visserligen får man tillgång till en databas av enorm kapacitet. Men ändå...?

Det finns en svensk DNA-test som kostar 1900:- att jämföra med.
www.pappatest.se

www.23andme.com
Antal svar på detta inlägg: 3
23andMe är ju inget pappatest direkt. Utan det går i korthet ut på att du skickar in ett salivprov för DNA-analys. 4-6 veckor senare får du tillgång till testsvaren på nätet.
Testet ger bland annat svar på om du ligger i riskzonen för en rad ärftliga sjukdomar - däribland bröstcancer. Den kan också ge svar på vem du ska tacka för din atletiska kroppsbyggnad, eller vem du ska skylla din laktosintolerans på.
Grundaren Anne Wojcicki, är gift med Googlegrundaren Sergey Brin, som investerat 3,9 miljoner dollar i företaget.

Papatestet är ju ett mycket simplare test.
Sen att det ksotar struntsummor är väl inte så mycket att orda om. Vad kostar det inte att betala underhåll för ett barn Som kanske inte är ens eget?
jojje!!

Jag fick detta erbjudande i ett mail idag. Blev nyfiken. Ögnade igenom det som hastigast. Undrade vad det kostar. 1000$. Detta kallar dom ett mindre belopp. Då tänkte jag. Har dom tappat förståndet.

Om det är som du säger så kan jag ju gå till min doktor 120:-. Han skriver en remiss där han befarar cancer. Jag får kallelse inom 2 veckor. Efter några veckor är jag en nedbruten man. Då sitter jag med ett brev i handen där dom vill göra ett prov till. Då är det kört.

Men jag tror du har missat något med Google. Man får nog tillgång till en genbank där man kan spåra sig tillbaka till apstadiet.

Det behovet har inte jag, för det vet jag redan. Jag har så långa armar och är väldigt bra på att klättra i träd. Ha,ha!!
Ja jag tänker inte heller ta DNA test, har ju redan flera barn och alla liknar mig.
Sedan om det är på gott eller ont det får nog man fråga dom om.
Och va bryr jag mig om Darwin hade rätt eller fel, nöjer med livet som det är.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem