Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni nöjd med ert utseende

Är ni nöjd med ert utseende

Ha,ha!!

En lite marig fråga. Jag börjar själv bli lite "skrynklig". Men icke förty så är jag rätt så nöjd. Man har ju inget annat val. Ha,ha!!

Varför jag tar upp detta ämne är att varannan söndag så samlas en massa pensionärer på min restaurant för att träffas. Dom är minst 50 pers.

När dom hänger av sig kläderna så går dom fram till speglarna som finns i foajen.

Idag så stod en gammal tant runt 75 år och kammade sig frenetiskt trots att hon var fin i håret när hon kom. Hennes make(tror jag) tittade i spegeln
i 2 sek. sedan var han nöjd. He,he!!

Är det så att kvinnor på ålderns höst blir lika tokiga som när dom var 16 år.
Dom tror att dom är vackrast i världen bara för frisyrens skull. Då kan ni glömma det. Nypermanenta svärmödrar är inte min grej. He,he!!

En kvinna som jag tror har vunnit mycket på sin frisyr är Maud Olofsson.
Jag är ingen Centerpartist. Men hon ser yngre och piggare ut i sin frisyr.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Detta är faktiskt rätt komiskt, jag är inte någon som står speciellt länge vid spegeln. Men tanken slår ju en när man står där att man faktiskt åldras...

Om man inte tittar i spegeln utan bara "känner" så känns det som om man fortfarande gick i 4-5e klass, kanske för att man ännu inte fått stela leder och så..
Är ju inte själv kvinna på ålderns höst, men det är väl friskt att bry sej om hur man ser ut, 16 eller 96. Att vi grabbar bara switschar förbi spegeln beror väl ofta på att vi inte har så mycket frisyr att styra med Mitt hår är tex bara ett par cm `långt` så det spelar ju inte direkt nån roll hur jag kammar o ställer, det ser likadant ut ändå. Maud Olofsson uff, en mer tillgjord människa finns ju inte.
pluppen !

Tillgjord!! Där håller jag med. Rent äcklig!!

Men frisyren är tilltalande!! Tycker jag!!
Annons
leike man skall glädjas åt sina skrattrynkor man fått med åren.
Dom som är helt släta i ansiktet är väldigt fattiga på humor å glädje för tydligen har dom inte fått skratta något som ger dessa små rynkor.
Hehe, ok leiake. Jag håller med dej Bandit, jag har nyss fyllt 39 men jag undrar fortfarande när jag ska känna mej riktigt vuxen.
Om inte speglarna funnits så hade livet varit mycket enklare. Tänk! vad tid som gått till spillor,tack vare speglarna. Det är det sista en kvinna gör innan hon går ut är att titta i speglen. Tänk vilken vänta ,tack vare denna spegel!!
Det är oftast dom osäkra som tittar sej i spegeln..Dom säkra speglar sej i aurans glans.
Snart 70 och ser i spegeln allt roligt och tråkigt som hänt. Men jag tycker nog att jag ser bra ut i alla fall. Det finns ju en hel del skrattrynkor bl a!
Jag kan inte annat än le... eller tom skratta
Som ganska nybliven singel, 2 år nästan... Oj!!! tiden går fort, så är det inte frisyren utan alla rynkor jag tittar på, inuti är jag... Hmmm kanske 27? men utanpå syns alla skavanker men varenda rynka står jag för, de flesta har jag fått av skratt, en och annan av bekymmer men jag är jag och det står jag för.
Kram till er alla... Säger som Carola... Ledig!!
marlin !

Detta var något nytt !!. Ha,ha!!

Kollade din Profil!! Du är min typ. Lagom "mullig" och humoristisk. En pärla.

Du har en 5:a på datorvana. Är det sanningen??

Vill du maila så är min adress: leifgobbe@hotmail.com.

Jag skulle heta leifgubbe, men det var upptaget. He,he!!

Jag har gratiskort på Västtrafik. Jobbar lite för dom. Åker gratis till Karlsborg.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem