Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Skatten för pensionärer

Skatten för pensionärer

Hej alla glada.
Kollade upp skattetabellerna för 2008 för att se hur mycket mer en pensionär betalar i skatt jämfört med en med arbetsinkomst. Man blir ju rädd. En som bara har garantipension på 6492 Kr/månad betalar 510 Kr/mån mer i skatt. Det blir dryga 6000:- per år. Ju högre pension ju högre skillnad. Det gäller att krama ut så mycket dom kan innan dom (pensionärerna) dör.
Antal svar på detta inlägg: 6
BoboSlake!!

Ja du,har du hört uttrycket.... "ta i från dom fattiga och ge till dom rika"

Pensionärerna ska "straffas" för dom inte jobba länge nog. Dom sjuka ska i arbete,för dom "bluffa". Allt för vissa ska har hög pension,även om dom får "sparken" i från sitt uppdrag.
Precis Thomas2, omvänd Robbin Hood lag!!!!
Det är snedvridet.

Man skulle kunna införa en helt ny regel:Man jobbar mellan 20 och 30 år sedan är man ledig till man fyller 60 och då sliter man till slutet.
Det låter säkert konstigt för oss normala men i riksdagen kanske det är ett bra förslag?

Då kanske man skulle jobba av ren lust när man fått vara ledig ett tag!!
Annons
Måste hålla med om detta när jag själv är drabbad av denna orättvisa beskattning när man inte får så mycket ändå. kan bara hänvisa till vad
PRO uppmanar till med protester till politiker. http://www.pro.se/default.asp?a=2&lngItemID=21998

Men sen har inte pensioner fått någon större löneökning heller så det blir ju mindre änså att betala skatt för. Så läs följande om realökningen de senaste åren arbetare + 40% och pensionär + 0,1% då kan man ju ta mer av oss pensionärer.
http://www.pro.se/default.asp?special=1000&lngItemID=20940&openid=2175
3&subopenid=12838

vatten å brö....

klipp å klistra länken
BoboSlacke!
Hej!Ett inlägg om gamla tider.
Jag håller med dej till 100% om att vi pensionärer som har jobbat och slitet under många år och drabbas av skattehöjningar och alla nedvärderingar av oss pensionärer som vi har varit med om..
Själv är jag en pensionerad byggnadsarbetare som jobbat mycket med
asbest under 60-70-talet. Jag tror att det är överdrivet med alla varningar för asbest, då jag inte har några problem utav detta.
Vi skar eternitplattor i stort sett varje vecka med en motorsåg för att passa till skivorna på fasaderna och pannrum m.m som folk skulle bo i, och även bor i fortfarande.
Man kan ju fråga sig hur folk mår i dom husen efter alla påståenden om asbestrelaterade sjukdomar?Det finns ju tusentals hus som är byggda med eteOBS/ Själv mår jag jättebra!

MVH/ Gammal hantverkare
Ja men skatterna måste ju täcka upp alla HÖG-avlönade och bistånd av alla de slag nu också till miljön man kan ju undra vart det ska sluta någonstans.
Pensionärerna har det inte lätt i dag, mamma har lite dryga 6000:- men hon har också hyra, mat, el, tv-licens, hemförsäkring, telefon som alla andra.
Tänk om man fick bestämma några år OjOJOj vad det skulle bli annorlunda.

Gia.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem