Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Betala räkningar på nätet

Betala räkningar på nätet

He,he!!

Antagligen har jag blivit tokig för jag tycker det är roligt att betala räkningar
nu för tiden. Det är spännande att se om man lyckas.

Nyss betalade jag 8 st. För första gången så prickade jag rätt med alla OCR-nummer. Bara det är ju en halv könsakt.

Är det fler som lider av denna åkomma så hör av er.

Jag vet att det finns E-fakturor och en massa jox. Men då har jag svårt att hålla koll på saldot. Hur gör ni???
Antal svar på detta inlägg: 6
leiake
Gör som jag med OCR siffrorna: Dra med blyertpenna ett lodrätt streck vid var fjärde siffra, sålunda delar du upp numrorna i kolumner. Och si, det blev mycket lättare.
Om du tycker det är så jädrans kul att betala räkningar, så kan jag skicka dej en bunt som är obetalda.....
ha en bra week-end
alandia
alandia!!

Jag använder kulspetspenna. Går det lika bra. Annars kör jag samma stil som du. He,he!!

Håll med mig om att det är spännande att betala räkningar "nowdays".

Kommer du ihåg köerna på postkontoren. Det var ta mig tusan inte spännande. Idag hade det väl klassats som en form av tortyr. he,he!!
Kära nån, det är tur att jag inte upplever betalandet och OCR nummerna som du Leiake eftersom det ingår i mitt arbete och händer oftast dagligen flertalet gånger. Det skulle nog vara påfrestande för en något äldre dam - fastän vid full vigör, å tänk på alla siffror som skulle bli en blandad kompott -fniss!
Morran
Annons
Varför inte köpa en penscanner. Då slipper man allt bekymmer med felaktiga OCR-nummer. Den går bra att använda i andra fall som man vill skriva av dokument också. Det får ju förstås inte vara så mycket, då är det nog bättre med en riktig scanner. Men till OCR-nummer är den perfekt. Jag har aldrig missat något nummer sen jag skaffade en sån.

/Claes
Jag har betalat räkningar via internet i 10 års tid och tycker fortfarande det är lika kul att betala räkningar.
Jag har inga problem med OCR numren. Man lär sig med åren.
babo43

Då lider vi av samma åkomma. Ha,ha!!

Jag är helt facinerad av detta betalningssystem. Det är otroligt.

Hoppas bara inte någon idiotisk hacker eller bedragare går in och fördärvar för oss Svensson:s så att det blir obrukbart.

Den som "sabbar" detta perfekta system skall inte avrättas på en dag. Han skall strimlas sakta i 4 veckor. Det skall visas på TV varje lördag.

Vi måste visa att vi inte tolererar dessa löjliga straffskalor som finns.

Dödsstraff är väl inget straff. Det är ju tvärtom. Rena semestern.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem