Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband

Mobilt bredband

Är det någon som har lite erfarenhet av det allt mer populära mobila bredband turbo. Hur snabbt är det, tror inte mycket på reklamen 7 MB. Har idag adsl med hastighet 8 MB men mäter man visar det inte mer än c:a 4,5 MB. Är det samma som gäller för mobilt? Hur bra är täckningen? Hur är driftsäkerheten. Jag bor i utkanten av Malmö (Oxie) och tanken är att andvända det hemma och trakterna runt Malmö.
Antal svar på detta inlägg: 4
I och för sig, är jag född i Oxie
men bor nuförtiden i Hägersten.

Jag vill gärna komma bort från ComHem pga en tvist gällande överdebitering, så jag beställde hem 3:s mobila bredband.
Eftersom jag bor uppe på en ås, bör ju inte täckningen vara något problem, men ack vad jag bedrog mig.
Under en 10-dagars period fick jag allt mellan 0,12 och, som mest, 1,2 Mbit/s.

Så idag skickade jag tillbaka modemet, åberopande 14-dagars ångerrätt.

"dessvärre" håller faktiskt ComHem vad de lovar. jag ligger stadigt mellan 7,6 och 8,06! med deras "tredje hål i väggen".
Men jag hoppas det mobila funkar bättre för dig!

I Oxie är allt möjligt!

/Zap
Min syster och hennes pojkvänskaffade mobilt bredband från Telenor, men skickade tillbaka det trådlösa modemet redan efter två dagar. Det gick snabbare att surfa på mobiltelefonen tyckte dom.

Mobilt bredband är som sagt långt ifrån bra ännu. Dom håller inte måttet helt enkelt och det har varit en hel del skriverier om det.
Jag har nmt och ligger på ca 1mb.
Hade telia innan och snittade ca 50kb.

Sedan är det ofta en gräns på hur mycket data du kan använda dig av.
Telia har 5gb per månad.

Vad har du då för nytta av turbo3g?

Annons
Du har nog en liten möjlighet att komma upp i 7mbit om du befinner dig i centrala Sthlm, Göterborg o Malmö.

Har själv mobilt bredband.. O inte går de fort inte, så de håller inte riktigt vad de lovar.
Men om ett par år så kanske man kan komma upp i höga hastigheter i hela landet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem