Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nya knän för 100000 st

Nya knän för 100000 st

Min granne har fått nya knäleder för 200000. Han skyller på att han har sprungit mycket i trappor. He,he!!

När han dom sista 20 åren klippt gräsmattan med bar överkropp, har han varit ruskigt likt ett afrikanskt hängbukssvin. Typ 40 kg. övervikt. Men det har ingen inverkan på hans problem ,säger han.

Han är inte min trevligaste granne. Men snudd på det. Så jag vill honom inget ont. Tro inte det!!

Jag vill väcka debatt om detta med övervikt. Vi snackar om miljö. Bla.ha!!

Om vi nu ville ha bättre miljö. Varför inte sälja bilen.?(Då dör jag säger många)

Alla med övervikt(BMI över 25) betalar extra på flyg,spårvagnar,långfärdbussar mm. Mycket bra ide.!

Om vi måste genomgå en operation. Vi väger 100 kg över BMI. Skall det kosta extra då. Det tycker jag.

Ja!! Vad tycker ni??
Antal svar på detta inlägg: 6
Hej leiake!
BMI hit å BMI dit!! Jag tycker det har blivit så fel på detta sätt att räkna övervikt. Kolla en kroppsbyggare eller en skogsarbetare eller vem som helst som e vältränad typ 2m lång å 150kg å inte fett nära på kroppen. räkna på de leiake!! magnus samuelsson eller hans bror skiter nog i BMI.
Räkna kg å kolhydrater å annat de e bättre tycker jag.
TACK för ordet
Bra idé. Det daltas för mycket med feta människor. Ingen kan lastas utom de själva för att de ätit till sig sin fetma. Det är den hårda och krassa sanningen. Låt vara att vi i viss mån blivit vilseledda av livsmedelsverk och socialstyrelse att äta lite galet men den fetma som härjar nu kan inte samhället lastas för. Det är lathet och felprioriteringar som gör att vi äter fel. Människor med obesitet och psykiska handikapp kan inte komma ifråga här givetvis.

Gravt överviktiga får väl redan betala extra på flyg t ex tror jag. Men varför inte utöka ansvaret för individerna, rökare t ex borde få bekosta sin sjukvård själva. Åtminstone de bevisat rökrelaterade sjukdomarna. Ingen kan ha undgått skrämselpropagandan utan trots riskerna har folk valt att röka. Då borde de rimligen stå sitt kast också.
Tompaxox !

Behöver jag säga att jag börjar tycka om dina inlägg

Men hur får en politiker gehör för detta spörsmål.

Om Mona Sahlin nämner detta förslag så kan hon lika gärna begå självmord.

Det är felet med demokrati. Ingen vågar säga något som är otrevligt men
nödvändigt.

Ett exempel är väl sjukskrivningar. Vem tusan har inte fuskat??.

Inte jag i alla fall. Ha,ha,ha!!
Annons
jigsaw!

Jag har tydligt uppgett att mina BMI och alla råd gäller "hösäckar" som sitter och degar precis som jag gör. Det är inte bra!!

Men nu har jag återupptagit mina motionsrundor om än i begränsad omfattning.

Visste du att en skogshuggare av den gamla typen förbrukade 7000 kcal/dag. Du behöver 1200 kcal/dag för att överleva. Bara jämnför

Idag sitter skogshuggarna i en maskin och ser ut som Sune Mangs hela gänget. He,he!!
Det är ett problem i Sverige. Det finns ett uttryck som "politiskt korrekt" i Sverige. Dvs tyck ingenting som kan utnyttjas av en motståndare att fälla dig. Det gäller allt, invandring, ekonomi, sjukskrivningar och inte minst fetma. Klanka offentligt på något som kan tolkas som ett angrepp på "svaga individer" så är din politiska saga slut.

Någonstans måste ju någon sätta ner foten och säga "Det räcker nu"! Sjukvården kostar miljarder och då undrar man hur mycket pengar läggs på att hålla patienter vid liv som pga fetma eller rökning dragit på sig sjukdomar? Jag menar inte att man ska låta dem dö, men förebyggande vård/information och med krav på att folk har fattat låter som en rimlig åtgärd. Ta steget fullt ut och förbjud vissa livsmedel.

Vem behöver en pizza? Visst kan vissa äta en pizza men ärligt talat, har den ett existensberättigande egentligen? Servera en kebabtallrik utan pommesfrites istället. Lika snabbt men avsevärt nyttigare. Det skrivs spaltkilometrar om ett livsmedel visar sig innehålla ett gift som gett råttor cancer om det sprutats in i deras små kroppar under halva deras livstid. Men det är märkligt tyst om alla livsmedel som innehåller socker som förmodligen är ett ännu värre gift än akrylamiden i chipsen som skulle ta livet av svenskarna för några år sedan.
kära leiake.
Idag sitter skogshuggarna i en maskin och ser ut som Sune Mangs hela gänget. Jag höll på å trilla av stolen din gamle stolle. du e bara för bra!!!
japp så tycker jag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem