Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

En skam att vara ogift?

En skam att vara ogift?

Läste en artikel om att 33%inte blir gifta.Men att det nu finns präster som viger Matte&Fritz(om hunden heter så) Men det är ju i Amerika förståss.

Är själv en 55 åring med en snart tvåårig labrador hanne. Har jag min lagliga rätt att gifta mej med hundfan för att bli gift innan det kan vara för sent..? så att skriva. Men int fan behöver vi gå till prästen. Men om det är nån gift som läser det här så kanske nån kan komma till råds.

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Det var en knepig sits du. Å ena sidan finns ju möjligheten att registrera partnerskap mellan män och eftersom du har en hanhund så kanske... Men å andra sidan vet jag inte om vi kommit så långt i jämställdhetsprocessen att djur inkluderas i partnerskapsalternativen.

Fast jag tror det faller på åldern på hunden, snart två år omvandlat till hundår är väl knappt 14 år och 18 år är väl gränsen för att gifta sig tror jag. Men hav förtröstan, hunden hinner nog bli 18 innan pappersexercisen är klar för det lär nog ta en tid innan hindersprövningen gått igenom.
Jag brukar säga att det är eländigt med giftermål för männen men rena lyckan för kvinnorna.
Då kan man tänka sig 2 män som gifter sig, dubbelt elände?
Jag har aldrig blivit klok på detta fenomen. Två tjurar gifter sig. Det fattar inte min hjärna.

Partnerskap tycker jag var OK!. Det är ju en juridisk bit som garanterar arvsrätten och diverse saker.

Snart skall väl staten betala smekmånaden för denna grupp. En kryssning till ön Lesbos ,all incluse,som det heter.

Jag vet att homosexuella är snälla människor. Väldigt snälla. Ordentliga och skötsamma. Dom är som dom är. Går inte att ändra på.

Men jag tycker att partnerskap räcker och sedan kan dom sköta sitt privatliv mer diskret.
Annons
Lyckligt skild och utan hund är jag nu dömd till ett fortsatt liv i ensamhet eller går det bra med dammråttor också?
Tänk! om man är ogift.... Äta vilken mat man vill,lägga sig när man vill,stiga upp när man vill,titta på vilket tv-program man vill,DRICKA SÅ MYCKET MAN VILL!! Utan tjat..... Ha,Ha det är nog bra att vara gift oxå.
marlin!

Lyckligt skild. Det låter som du får ett saftigt underhåll. He,he!!

Jag sitter och väntar på ett mail från dig. Jag står på gravens rand, så sätt fart annars hinner jag inte svara.
Thomas2!

Jag är ogift sedan många år.

Det finns inga nackdelar. Möjligen ett. Det är inte så spännande att vara otrogen. För det går ju inte av naturliga skäl.
leiake!!

Ha,Ha, har du hört utrycket!! En gång gift,alltid gift! Jag vill nog inte byta,det skulle blir för tyst.

Ha,Ha, vem skulle vilja ha en gammal gubbe som jag??? Det blev nog att träna upp högerarmen igen He,He
He,he ni är roliga. Mycket kloka, tänkvärda ord: (Thomas2 +leiake m.fl.).
leiake!
Du misstar dig, jag är fattig som en kyrkråtta men lyckligt skild ändå.
Du förstår man kan älska en kompis men man älskar inte med en kompis så vi valde att gå skilda vägar....
För övrigt så tror jag att vi har olika syn på många saker så det här får bli mitt mail till dig... Kram!... till dig och alla andra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem