Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Vasaloppet

Vasaloppet

Godmorgon alla skidintresserade.
Tittar ni på vasaloppet idag? Vem tror ni vinner, själv tror jag Oskar Svärd vinner.
Grattis Mora till segern igår.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Självklart så kommer detta evenemang att ta större delen av min tid idag.
Här sitter frun och jag klistrade framför tv:n.

Samtidigt är jag glad att man inte själv har anmält sig till detta, efter denna snöfattiga vinter i södra Sverige.

Oscar Svärd är nog inget dåligt tips, eller Jerry Alin
God morgon! Jag tror på svärd normänen tror jag inte klarar av att vinna i år
cost!!!

Tack till ditt "Grattis Mora till segern igår" det var
storartat skrivet!!!

Heja MIK!!!!

Vem som vinner skidloppet Det blir nog en norrman, de vinner ju allt nu förtiden!!


/Mi
Annons
Nu vet man hur det gick på Vasaloppet. Ungefär 3000 skidlöpare är i mål nu när klockan 15,00. Alla som starta, bröt loppet eller kom i mål eller kommer i mål har gjort en prestation över det vanliga.
Jag är måttligt (nästan inte alls) intresserad av idrott, men en fråga som jag funderat på många gånger:I så´na här långlopp,blir dom inte kissnödiga? Hur gör dom då? Man ser ju aldrig nån försvinna ut i buskarna! Men dom dricker ju och borde bli nödiga. Samma funderingar när det gäller storspektaklet Nobelmiddagen! Timma ut och timma in så sitter dom där och äter och dricker.Dom flesta damer som jag känner klarar kanske en eller två timmar,sen är det dags.Är dom specialtränade eller pinkar dom i handväskan? Eller är stolsitsarna av något uppsugande material?Ska bli intressant att höra vad ni har för förslag.
hviktor!!

Det finns de som pinkar i buskarna men, huvuddelen av
de tävlande gör ju av med vätskan genom den otroliga ansträngning
det är att genomföra ett Vasalopp, svettas ut det helt enkelt.

På nobelmiddagen går väl folk på toan, eller???


/Mi
Tror du det?Dom där högdjuren är ju på TV både länge och väl. Inte f-n är dom någonstans! Men det är vad jag tror. Kan ju ha missat nå´t.
Eliten pinkar i nedförs backarna, om de behöver, det finns gott om Yellow Snow mellan Sälen och Mora.
På tal om wasalopp.

En finne kom hem ifrån 30-åriga vinterkriget. Han blev intervjuade av en lokalradio.

-Vad gjorde ni det första ni kom hem.
-Jag "knullade" min fru.
Reporten blev illröd.
-Jo,visst. Men sedan då.
-Då spände jag av mig skidorna.
Ok! Om Eliten pinkar i nedförs backarna, så innebär detta att de andra pinkar i uppförsbacke....

På Nobelmiddagen har väl de manliga kateter och de kvinnliga bäcken.. Annar finns det väl ishinkar på borden...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem