Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Lidl´s kassa

Lidl´s kassa

Vad tycker ni om lidl´s kassasystem?

Jag tycker att det är både krångligt och stressigt.

Jag gav en butikschef tipset om att skaffa ordentliga kassor men han bara skrattade åt det förslaget.
Jag frågade också varför det var så man han hade inget svar på det.

Om lidl hade haft bättre system så tror jag att fler mäniskor skulle handla där för de har ju bra priser.

Är jag ensam om att inte tycka om det systemet som de har nu där man ska slänga ner varan i vagnen igen efter att det blivit scannad och sedan gå och packa påsen på fönsterbrädan?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

De har tagit sitt koncept från Tyskland och kontinenten helt och hållet. För att hålla kostnaderna nere har man samma typ av kassasystem överallt. Från början fanns ju heller inga varukorgar utan antingen vagn eller plastpåse gällde. Vi svenskar är lite speciella på många sätt och våra affärer ska se ut som vi är vana vi annars stökar det till sig för oss. Jag brukar packa upp allt på bandet och sedan packa ner i påsar i vagnen i takt med att kassören läser in varorna. Det gäller att ha lite tempo. Kanske är det så att med dessa kassor skulle det vara bättre att det stod en anställd och packade ner i påsen istället som är vanligt i t ex Usa.
hejsan patrikke!
håller till fullo med dej. fullständigt vansinnigt system. men de e typiskt att utländska rörelser ska etablera sig här igamla svedala men inte kan rätta sig efter en standard som gått bra i dom svenska folkhemmen i minst 100 år.
alltså en kassa å en ordenlig disk eller dylikt att plocka ner varorna ifrån.
blir nästan förb... när jag tänker på de.
Jag har faktiskt hittat en lidl i falun där det finns bra kassor.
Synd bara att det är för långt för mig att åka dit.
Annons
Ett tips är att ha med sig en hopfällbar plastbox som man ställer i vagnen och packar ner i. Så sparar man in på plastkassarna också. Plastbacken är lättare att bära genom att den inte har några vassa handtag som skär in i händerna som plastpåsarna gör.

Ett tips till: Om man ändå använder plastkassar och skall bära dem en bit. Man kan skära av tjock trädgårdsslang på en 15-20 cm, ett par bitar. Skär bort en spalt på 15- 20 mm på längden och sedan lägger man plastkassens handtag i slangen och håller i slangen istället så skär de inte in i händerna.
Herregud.
Jag har ett bra förslag.. Varför har de inte scanner som köpcentrumen har då kan man läsa in ean koden själv och packa, sen lämnar man ju scannern till kassören som på det sättet får priset.

Kan dom lita på en på stormarken varför inte på Lidl?
Håller med, men vet ett enkelt sätt handla ej på Lidl, så ändrar man snart. Har bara handlat på Lidl en gång pga av deras kassa system.
Värdelöst kassasystem.
Nästan så att man får magsår.
Jag skrev ett mail och frågade varför de byggt på det viset och svaret kommer här:Hej Patrik,

Tack för ditt mail. Våra kassor är standardiserade och ser likadana ut i alla Lidl-butiker. Genom att använda så få och enkla system som möjligt i våra butiker kan vi hålla både våra kostnader och priserna på våra varor låga.

Men målet för Lidl är givetvis att kunna hjälpa så många kunder som möjligt. Därför är våra kunders önskemål mycket viktiga för oss. Samtliga tankar och åsikter vidarebefordras och behandlas av berörda avdelningar.

Tack för dina synpunkter och ideér. De hjälper oss att göra Lidl till ett bättre företag.

Med Vänlig Hälsning - Best Regards -
Mit freundlichen Grüßen

Lidls Kundtjänst

kundtjanst@lidl.se
0201-90 80 70
På Lidl i Borlänge tror jag att det var, har dom tidigare haft dessa urdåliga kassor men har nu bytt till kassor av normal modell så klaga på de dåliga kassorna varje gång ni är in i en affär med de dåliga kassorna så kanske det blir ändring där också.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem