Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Adobe Reader

Adobe Reader

Jag har under en längre tid följt de debatter av olika slag som förekommit här och det tycks finnas en hel del datorkuskap hos många ocn nu hoppas jag att det finns nån som kan hjälpa mig.

Jag har nämligen problem med att läsa pdf-dokument. När jag fösöker öppna ett dokument låser sig datorn och jag får stänga av den med Ctrl Alt och Delete.
Har försökt ladda ner Adobe Reader på nytt och lägga ovanpå den gamla men får då beskedet "Det gick inte att öppna korrigeringspaketet.Verifiera att korrigeringspaketet finns och att du kan komma åt det.Du kan även kontakta tillv. av programmet för att verifiera att detta är ett giltigt korrigeringspaket för Windowws installer"
Har även försökt ta bort det gamla via Lägg till och ta bort program men där får jag beskedet "det gick inte att ta bort tidigare version av 8.1.2 svenska. Kontakta den tekn. supportavdelningen".
Jag har Adobe Reader 7.0.8 installerat och har försökt installera 8.1.2

Har varit i kontakt med Adobes support och fick där beskedet att dom inte har nån support på Adobe Reader men hon hänvisade till till sidan (www.adobe.com/go/kb400728) där alla upplysningar hur jag skulle göra skulle finnas men tyvärr den är på engelska och jag fattar inte. Min engelska är starkt begränsad.

Nån som vet? Jättemycket tack isåfall.
Antal svar på detta inlägg: 10
bocarlsson

Hade exakt samma problem, försökte flera ggr i flera dagar att lösa det. Samma svar hela tiden och det gick inte heller att ta bort programmet.

Jag gjorde helt enkelt som så att jag ignorerade Adobe Reader och laddade ner en version av Foxit Reader.

Nu funkar det att läsa och hantera pdf-filerna.

clasp
här är ett annat bra program för att läsa pdf-filer (samt att lägga till bilder eller noteringar): http://www.cadkas.de/downengpdf5.php
förstår all välmening med andra program.

men det tar ju inte bort problemet med Acrobat Reader.

kan man inte engelska så är det att någon hjälpsam kompis kan bistå
eller att ni bidrar med en översättning själva.
Annons
Kolla att suffixet .pdf verkligen är associerat med Adobe Reader. Om du startar Adobe Reader och öppnar ett pdf-dokument "inifrån" AR, funkar det då?

Om inte så hade jag tagit bort så mycket som gick med avinstallationsprogrammet. Sedan hade jag raderat allt jag kan hitta på disken (C:program) med anknytning till AR. Därefter hade jag gått igenom registret och rensat allt med Adobe Reader.
Sedan hade jag kört Registry Booster för att rensa det jag inte hittat.

Sedan hade jag provat att installera på nytt. Om det fortfarande då är problem hade jag tänkt igenom vilka program jag installerat efter det att pdf-filerna gick att läsa problemfritt och avinstallerat dem, om de inte är viktigare är AR. Då hade jag använt ett annat program till pdf.
bocarlsson
Din fråga om adobe reader 2008-03-06.
Jag har samma problem. Lyckades du lösa probleme, med tipsen du fick ??
bocarlsson

Märkligt fenomen!! Jag installerade 8.1.2 Och den tidigare vertionen avinstallerades av sig själv.
bocarlsson
Kan det vara så enkelt att det räcker med att i Adobe Reader gå in på Hjälp och välja Reparation eller uppdateringar. men det har du säkert redan prövat

mvh
bocarlsson
Förlåt. Du sa visst Acrobat Reader
Det är ju inte sama sak
Vet ej
Har du kört något registerrensningsprogram? I så fall gör en återställning till tiden innan registerrensning om du har Windows.
http://support.microsoft.com/kb/290301/sv

Det finns ett litet program att ladda ned från Microsoft och som heter Microsoft uninstaller Clean up. Prova med detta.
Prova det. Annars finns det andra program som säger sig kunna lösa ofullständiga installationer?
Revo unistaller finns på denna länk. http://www.revouninstaller.com/ och Absolut uninstaller på denna http://www.glarysoft.com/au.html

Jag lämnar dock inga garantier

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem